کاهش خاموشی موتورپمپ چاه‌های کشاورزی رفسنجان به دستور رئیس جمهور

فرماندار رفسنجان از دستور مستقیم رئیس جمهور در رابطه با کاهش خاموشی موتورپمپ چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حسین رضایی با اشاره به دستور مستقیم آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم در رابطه با کاهش خاموشی موتورپمپ چاه های کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: بنا به این دستور، خاموشی موتورپمپ چاه های کشاورزی شهرستان در تابستان امسال از سه روز در هفته به یک روز در هفته تقلیل یافت.

او افزود: برای کاهش مصرف انرژی در تابستان، مقرر شده بود که هر هفته سه روز و هر روز به مدت ۵ ساعت موتورپمپ چاه های کشاورزی در رفسنجان خاموش شوند که این امر هم به موتور‌ها و هم به محصولات آسیب وارد می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه شهریورماه امسال رویداد مهم برداشت ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغ‌های این شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال‌های اخیر به دلیل عوامل مختلف تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌ها محصولی نبود؛ اما امسال این محصول به میزان زیادی بر درختان وجود دارد، لذا نیاز است آبرسانی به آن‌ها انجام شود تا محصول خوبی برداشت و امیدافرینی در جامعه ایجاد شود.

او بیان کرد: آبرسانی به درختان مستلزم فراهم سازی انرژی برق و کاهش خاموشی موتورپمپ چاه های کشاورزیست که خوشبختانه این کاهش خاموشی‌ها به دستور آیت الله رییسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفری که جمعه اخیر به رفسنجان داشت صادر شد.

رضایی تصریح کرد: بنا به این دستور قرار شد هر هفته به مدت یک روز آن هم به میزان ۵ ساعت موتورپمپ چاه های کشاورزی خاموش شوند.

شهرستان رفسنجان دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته و بیش از هزار حلقه چاه کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.