تشدید نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک در زاهدان

معاون بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از تشکیل پرونده برای تعدادی واحد صنفی بنگاه املاک متخلف و پلمب یک بنگاه املاک فاقد پروانه کسب در زاهدان خبر داد.


قنبر کرمی  اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مردم و براساس دستورالعمل ابلاغی کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان، نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک استان تشدید شده و گشت‌های مشترک نظارتی در قالب طرح ساماندهی این صنف با محوریت اداره‌کل صمت استان با حضور بازرسان اداره صمت، نمایندگان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج اصناف، امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان فراجا، اداره‌کل راه و شهرسازی و بازرسان اتحادیه در مرکز استان در حال انجام است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در جریان این طرح ویژه نظارتی مواردی از جمله ثبت قرارداد در مبایعه‌نامه‌های غیرمجاز، عدم دریافت کد رهگیری، عدم ارائه صورتحساب، نداشتن پروانه کسب، فعالیت افراد غیرصنفی، عدم ارائه کارت شناسایی صنفی عکس‌دار، گرانفروشی، دریافت حق‌الزحمه بیش از میزان ابلاغی و ... توسط بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: صبح امروز ۵ پرونده تخلف برای تعدادی از واحد‌های صنفی مشاور املاک و همچنین یک واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز فاقد پروانه کسب پلمب شد. پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون اداره‌کل صمت استان سیستان و بلوچستان از مردم شریف استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله احتکار، گران‌فروشی، عدم درج قیمت برکالا و ... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

برچسب ها: صمت ، مشاور املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار