فعالیت موسسات خیریه در بیمارستان های دولتی چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی موسسه خیریه در ۹ بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه در سطح استان خبر داد.

 عبدالواحد رحیمی اظهار داشت:  راه اندازی موسسه خیریه از سال ۱۳۹۹ در بیمارستان شهداء لردگان آغاز شدو هم اکنون این موسسات در بیمارستان‌های آیت الله کاشانی (ره) و بیمارستان هاجر (س) شهرکرد، سیدالشهداء (ع) فارسان، سینا جونقان، امام رضا (ع) اردل، امام جواد (ع) ناغان، شهید ارجمند مالخلیفه و امام سجاد (ع) کوهرنگ دایر است.

رحیمی هدف از راه اندازی این موسسات را ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت، تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان‌ها و هماهنگی خیرین برای توسعه حوزه سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته راه اندازی موسسات خیریه در بیمارستان‌ها در اولویت قرار داشت و برای جذب منابع مالی برنامه ریزی نشده بود افزود: تاکنون ۲ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان با مشارکت خیرین از طریق این موسسات جذب شده است.

رحیمی ادامه داد: این مبلغ برای خرید دستگاه و تجهیزات، تجهیز پد هوایی بیمارستان شهداء لردگان، حمایت‌های مالی برای درمان بیماران سرطانی یا دیالیزی، خرید بسته‌های معیشتی و نوسازی بخش مردان بیمارستان سیدالشهداء (ع) فارسان هرینه شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با راه اندازی موسسات خیریه در بیمارستان‌های دولتی استان، یک برنامه عملیاتی یکساله از سوی دانشگاه علوم پرشکی شهرکرد در جهت افزایش میزان مشارکت تدوین شده است.

وی افزود: این برنامه علملیاتی در قالب فعالیت‌های تبلیغاتی و اجرایی با معرفی و افزایش آگاهی مردم نسبت به فعالیت موسسات، شناسایی ظرفیت شرکت ها، بنگاه‌های اقتصاد و افراد خیر بابضاعت مالی مناسب در شهرستان‌ها از تیرماه جاری اجرا می‌شود.

به گفته رحیمی: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به لحاظ راه اندازی موسسات خیریه در بیمارستان‌های دولتی، بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.