در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قرآن را باید با جان و دل شناخت

یکی از پیشکسوتان تبلیغ جامعه قرآنی کشور گفت: قرآن را باید معرفت کرد و میوه و هسته درونی آن را با جان و دل چشید.

ابوالفضل بهرام‌پور، از اساتید برجسته جامعه قرآنی کشور و یکی از برگزیدگانی بود که در رویداد ملی نهضت که به تجلیل از چهره‌های عرصه تبلیغ اختصاص داشت گفت: قرآن را باید معرفت کرد و میوه و هسته درونی آن را با جان و دل چشید. این درحالی است که انگیزه فطری آدمی نیز به سمت و سوی قرآن است و حیف است که انسان از این برکات، بی‌نصیب بماند.
 
این استاد حوزه پژوهش و تدبر قرآنی درباره تاثیر قرآن بر زندگی خود نیز می‌گوید: تاثیرات قرآنی به شدت زندگی مرا تغییر داد و به من آموخت همانگونه که خداوند به هنگام پاداش دادن به انسان‌ها، مطالبات قبلی را محاسبه نمی‌کند ما هم باید در زندگی از همین سیره پیروی کنیم و اگر همین مفهوم را درک کنیم برای بندگی ما کافی است.
 
بهرام‌پور بیان کرد: وضعیت قرآنی جامعه امروز ما نسبت به قبل، قابل قیاس نیست؛ قبل از انقلاب فعالیت در حوزه قرآن هزینه‌بر و پنهانی بود و ساواک مانع اینگونه کار‌ها می‌شد، اما اکنون به برکت جمهوری اسلامی، این نوع فعالیت‌ها نه تنها آزاد است بلکه مورد حمایت برخی از نهاد‌ها و بویژه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن قرار می‌گیرد؛ لذا باید از این فرصت‌ها برای انس با قرآن استفاده کنیم.
 
استاد ابوالفضل بهرام پور ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد‌های قرآنی کشور از آنان می‌خواهد فعالیت‌های خود را در این عرصه افزایش دهند و تاکید می‌کند: هنگامی که سخن از آموزش و حفظ قرآن می‌شود، نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این میان، ستودنی است، چون این سازمان بود که از ابتدا در حوزه قرآنی فعالیت داشت. ارتباط خوب و تاثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی با مردم و مساجد می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های دینی در کشور باشد و اگر فعالیت‌های این سازمان را در حوزه قرآن، دین و تبلیغ اسلامی حذف کنیم، به راستی دیگر چه چیزی در این زمینه باقی می‌ماند؟ این درحالی است که نظر مقام معظم رهبری نیز نسبت به سازمان تبلیغات اسلامی، مثبت است.
 
استاد ابوالفضل بهرام پور از پیشکسوتان حوزه قرآنی است که انس با قرآن را از همان نوجوانی و جوانی فرا گرفت. هنوز طلبه بود که پا منبری‌های زیادی داشت و در ایامی که جامعه اولین جرقه‌های قیام حضرت امام (ره) را تجربه می‌کرد او به دلیل سخنرانی‌های آتشین و تند خود برعلیه طاغوت، دستگیر وخلع لباس شد. او که متولد ۱۳۲۰ در شهر زنجان است کارشناسی ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران دارد و یکی از مدرسان ویژه در روش ترجمه و تفسیر قرآن و موسس دفتر ترجمه و تفسیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی تهران است. استاد ابوالفضل بهرام پور عمری را در مجاهدت و همچنین انس با قرآن گذرانده و همچنان یکی از فعالان حوزه قرآنی است که خدمات موثر و کتاب‌های زیادی در این عرصه دارد. او در دهه هشتاد عمر خود نیز همچنان در حوزه قرآنی فعال است و این روز‌ها نیز کتاب «ترجمه تحت اللفظی قرآن» را در دست نگارش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار