اختتامیه طرح داناب در شیراز

مراسم اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان طرح داناب و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در شیراز برگزار شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس در مراسم اختتامیه طرح داناب، از پوشش ۲۲۰ هزار نفری دانش آموزان دوره متوسطه اول از طرح داناب و ۶۰ هزار نفری دانش آموزان پایه یازدهم تحصیلی در طرح پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

سیاوش بدری قرار گرفتن فارس در میان ۳ استان برتر کشور در پیاده سازی طرح‌های سواد آبی را مدیون همکاری و مشارکت موثر مدیران ارشد و بدنه آموزش و پرورش برشمرد.

بدری با اشاره به گستردگی جمعیت تحت پوشش طرح، بر دستاورد‌های میان مدت و بلندمدت برنامه‌های آموزشی تاکید کرد و استخراج تجارب حاصل از اجرای طرح و دریافت نظرات دبیران و معلمان نسبت به بخش‌های مختلف را لازمه ارتقاء فعالیت‌ها در سال‌های بعد دانست.

او با اشاره به ممنوعه بودن اکثر دشت‌های فارس، پیشروی آب شور به آبخوان‌های مستعد استان را در کنار افت سطح آب از معضلات مهم برشمرد که در میان مدت، می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل آب فارس نصب کنتور‌های هوشمند را از مهمترین راهکار‌های حل مشکل آب در این استان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن اشاره به کسب جایگاه برتر این استان در طرح گسترش سواد آبی، گفت: فرهنگ صرفه جویی باید از آبخوری‌های مدارس آغاز و تا منازل ادامه یابد.

محمدخلیل عسکری در بخش دیگری از سخنانش، مدیریت آب با توجه به جمیع شرایط از جمله؛ محدودیت منابع آبی کاهش بارش ها، مصرف بی رویه و ...، را نیازمند مدیریت هنرمندانه دانست و گفت: هنر صرفه‌جویی باید از طریق فرهنگ‌سازی آموزش داده شده و فراگیر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما جریان‌سازی است، خاطر نشان کرد: با رویکرد پژوهشی و محوریت دانش آموز همکاری آموزش و پرورش، با شرکت آب منطقه‌ای استمرار خواهد داشت.

پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب یکی از پروژه‌های مهم طرح احیا و تعادل بخشی است؛ پروژه داناب و گسترش سوادآبی در راستای این طرح انجام می‌شود.

در این مراسم ضمن نمایش اجرا‌های منتخبی از فعالیت‌های دانش‌آموزی، از ۲۴ نفر از دانش آموزان و ۱۵ نفر از دبیران و رابطان منتخب طرح در سطح شهرستان‌های استان با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.