مقابله با تغییرکاربری ۸۲ هکتار از اراضی زراعی ملایر

دادستان عمومی و انقلاب ملایر گفت: در زمینه مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز در یک سال اخیر ۲۲۰ مورد حدود ۸۲ هکتار، عملیات آزادسازی اجرا شد.

محمد رحیمی در این باره اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این دادستانی مقابله با زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز به منظور حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

وی افزود: در یک سال اخیر در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز و با توجه به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۲۲۰ مورد عملیات آزادسازی (درحدود ۸۲ هکتار) در شهرستان اجرا شد.

دادستان ملایر ادامه داد: صدور قرار‌های تامین کیفری مناسب در جرایم مهم به عنوان ابزار دادسرا در برخورد اولیه و قاطع با مجرمان، تاثیر بسزایی در کاهش ارتکاب این گونه جرایم دارد.

رحیمی یادآور شد: به گونه‌ای که تشدید برخورد قاطعانه با جرایم خشن از جمله نزاع منتهی به قتل، سرقت‌های مسلحانه و مقرون به آزار و قدرت‌نمایی و جرح با انواح سلام گرم و سرد، منجر به کاهش محسوس جرایم مشابه در شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در مبانی دینی ما به مساله ترجیح گذشت و بخشش بر انتقام و قصاص تأکید بسیار شده، بیان کرد: در یک سال اخیر سه محکوم به قصاص با رایزنی‌های انجام شده و اخذ رضایت از اولیای دم، از اعدام نجات یافتند و به زندگی بازگشتند.

دادستان ملایر با بیان اینکه در ملاقات مردمی نیز ماهانه پاسخگوی ۲۰۰ نفر از همشهریان عزیز هستیم، افزود: ملاقات عمومی روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت سه ساعت برای هر روز برنامه‌ریزی شده و برای حل مشکلات به طور حضوری و تلفنی، پیگیری و در همان جلسه اقدام می‌شود.

رفع تصرف از هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی

دادستان نهاوند نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های این دادستانی برای حفظ حقوق بیت‌المال در عرصه منابع طبیعی در یک سال اخیر از هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین به ارزش ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رفع تصرف شده است.

"عباس آزادبخت" افزود: با تشکیل پرونده برای ۱۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز نیز در نهایت با صدور حکم قضایی ۱۲ هکتار آزاد شد.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تنش‌های آبی، ۸۸ حلقه چاه آب غیرمجاز در سه سال اخیر مسدود شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار نیز از ملاقات‌های روزانه خود با مردم خبر داد و گفت: به طور عمده هر روز هفته، درب این دادستانی به روی مردم باز است و پیگیر مطالبات آنان هستیم.

"احسان فرجی" با اشاره به تلاش برای رفع موانع تولید با حضور در شهرک صنعتی بهاران اشاره و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده به طور مستمر با تعدادی از تولید کنندگان و کارگران دیدار داریم تا با شنیدن و مشاهده موانع و مشکلات پیش روی تولید، از نزدیک بتوانیم راهکار‌های قانونی مناسب‌تری برای رفع آن مشکلات ارایه دهیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.