روند رو به رشد فضا‌های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد امیدوار کننده است

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش عمده‌ای از ۷۱۹ هزار و ۳۹۲متر مربع فضای ورزشی رو باز و سرپوشیده استان چند سال اخیر انجام گرفته که این روند رو به جلو موجبات امیدواری ورزش دوستان را فراهم کرده است.

عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ زیرساخت ورزشی شامل سالن‌های چند منظوره، زمین چمن‌های مصنوعی فوتبال سال ۱۴۰۱ در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد که این اقدام باعث رشد چشمگیر سرانه فضا‌های ورزشی استان شده است.

وی بیان کرد:پارسال ۱۰ پروژه ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت، هفت پروژه در هفته تربیت بدنی و ۱۴ طرح دیگر در دهه فجر با اعتبار ۴۱۷ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال افتتاح شد.

دهقان مساحت پروژه‌های افتتاح شده استان در دهه فجر پارسال را ۱۱ هزار و ۵۷۳متر مربع برآورد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:همچنین ۲۰۱ پروژه ورزشی از مهرماه ۱۴۰۰ تا مهرماه ۱۴۰۱ با اعتبار ۹۶۷ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و نفت در استان افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: بهره برداری از این زیرساخت‌ها باعث شد سرانه فضای ورزش استان نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان حدود ۶ سانتی متر شده است.

دهقان افزود: سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸ سانتی متر بود اکنون به ۱۰۴ سانتیمتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰ طرح ورزشی در مناطق مختلف استان در حال ساخت است ابرازامیدواری کرد: با بهره برداری از این زیرساخت‌ها سرانه ورزشی استان رشد چشمگیری یابد.

دهقان خاطرنشان کرد:در زمان حاضر ۳۴ هزار نفر ورزشکار سازمان و بیمه شده در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که در حالی که در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم این استان تنها ۲۱ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داشت.

وی اختصاص اعتبار برای نگهداری فضا‌های ورزشی به ویژه زمین چمن‌های فوتبال را از نیاز‌های ورزش استان ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.