خیرگی پدیده‌ای که اغلب در شب‌ها گریبان راننده را می گیرد

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از پدیده خیرگی که اغلب در شب‌ها گریبان رانندگان را می‌گیرد به عنوان یکی از علل مهم در وقوع سوانح و تصادفات جاده‌ای خبر داد.

  سرهنگ  مهدی خمر  بیان داشت: امروزه در میان علل وقوع سوانح و تصادفات جاده‌ای، موارد پنهان، اما بسیار حائز اهمیتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به > اشاره کرد. پدیده‌ای که اغلب شب هنگام در جاده‌های دو طرفه گریبان رانندگان را می‌گیرد، در لحظه‌ای کوتاه به وجود می‌آید، دید و فکر راننده را تسخیر می‌کند، او را به سمت نور منحرف می‌کند و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود. 

 وی افزود: " دید " نیاز اولیه‌ی راننده‌ی یک خودرو است که بدون شک در شب هنگام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، معمولا ۹۰ درصد اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق دید تامین می‌شود. تصمیم گیری‌ها در حین رانندگی بر اساس رؤیت محیط، وسایل نقلیه، تجهیزات ترافیکی، تابلو‌ها و علائم صورت می‌پذیرد. 

  رئیس پلیس راه شمال استان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده در شب یا از طریق سیستم روشنایی وسایل نقلیه تامین می‌شود یا از طریق تأسیسات روشنایی جاده‌ای. سیستم روشنایی وسایل نقلیه به طور کلی قابلیت نور پردازی با دو نوع متفاوت شدت و بُعد مسافتی را دارد. در بعضی اوقات رانندگان در شب به دلیل داشتن سرعت بالا و تمایل به دید وسیع‌تر از نور بالای چراغ‌های جلو استفاده میکنند که در این صورت برای رانندگان مقابل ایجاد > می‌کنند لذا از رانندگان تقاضا داریم هنگام رانندگی در جاده‌ها به خصوص در شب به این مسئله دقت کنند تاکمتر شاهد حوادث رانندگی در جاده‌ها به علت خیرگی چشم باشیم.

برچسب ها: پلیس راهور ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار