کشف ۲۵ مورد شکار غیر مجاز در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۵ مورد شکار غیرمجاز، زنده‌گیری و شروع به شکار توسط محیط‌بانان این استان کشف و متخلفان به مراجع مربوطه معرفی شدند.

هاشم میرزانژاد اظهار کرد: علاوه بر این، طی این مدت هشت قبضه اسلحه قاچاق و ۶ قبضه اسلحه مجاز از شکارچیان در مناطق مختلف استان کشف شده است.

او ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۱۲۷ مورد آلودگی محیط زیست شامل کشت زیرنایلونی، آتش زدن کاه و کلش، آتش زدن تایر، آلودگی صنایع و برداشت‌های شن و ماسه توسط محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به دستگاه‌های مربوطه معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: از این تعداد ۷۳ مورد اخطاریه محیط زیستی به متخلفان صادر شد.

میرزانژاد مداخله و جلوگیری از دخل و تصرف اراضی ملی، شخم‌زنی و ساخت و ساز در مناطق تحت مدیریت را از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان ذکر کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۳ مورد از تصرف اراضی تحت مدیریت محیط زیست کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.

او ادامه داد: در این مدت همچنین ۹۴ متخلف توسط محیط‌بانان شناسایی شدند که این افراد در مجموع ۱۵۴ تخلف داشتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه گفت: در حال حاضر اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با ۶۶ محیط‌بان از مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کند که در ۱۳ پاسگاه و ۲ جان‌پناه مستقر می‌شوند.

او در عین حال با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره کل تصریح کرد: اراضی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ۱۷۴ هزار هکتار است و برای حفاظت از آن دست‌کم باید ۱۷۰ محیط‌بان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.