ابراز تاسف وزارت خارجه سوئد در پی هتک حرمت قرآن کریم

وزارت امور خارجه عراق پیامی از وزارت خارجه سوئد دریافت کرده که در آن از اهانت به قرآن کریم ابراز تاسف شده است.

وزارت امور خارجه عراق امروز جمعه پیامی از دولت سوئد در پی اهانت «سوزاندن قرآن» در استکهلم دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، امروز جمعه شبکه تلویزیونی السومریه عراق گزارش داد که سفارت عراق در سوئد نسخه ای از نامه یان کنوتسن، معاون وزیر امور خارجه سوئد را در خصوص آتش زدن قرآن کریم در استکهلم دریافت کرده است که در آن وی از این موضوع ابراز تاسف کرده است.

این شبکه در وب سایت خود اعلام کرد که وزارت امور خارجه عراق بیانیه ای که خطاب به سران نمایندگی های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص «سوزاندن قرآن» در روز اول عید قربان، مقابل مسجد استکهلم بوده، دریافت کرده است.

در این بیانیه، دولت سوئد بر رد قاطعانه اقدامات ضداسلامی تاکید کرده و این مقام سوئدی بر قصد کشورش برای آغاز تحقیقات در این باره و درباره نقض قانون جرایم ناشی از نفرت سوئد تاکید کرده است.

این بیانیه می افزاید: دولت سوئد به شدت چنین اقدامات ضداسلامی را رد می کند و به هیچ وجه از نظرات ضداسلامی بیان شده توسط افراد در این تظاهرات حمایت نمی کند و نمی پذیرد و ما کاملاً درک می کنیم که مسلمانان در سوئد و سایر کشورها از آنچه اتفاق افتاده آزرده خاطر شده‌اند.

دیروز پنجشنبه، وزارت امور خارجه عراق سفیر سوئد در عراق را احضار کرد و مراتب اعتراض خود را به دولت سوئد که به افراط گرایان اجازه می دهد قرآن کریم را در استکهلم بسوزانند، اعلام کرد.

مقامات سوئد پیش از این اجازه سوزاندن یک قرآن در مقابل مسجدی در استکهلم پایتخت این کشور را صادر کرده بودند. این اتفاق دو هفته پس از آن رخ داد که دادگاه تجدیدنظر سوئد از ممنوعیت تظاهراتی که آتش زدن قرآن ها را سازماندهی می کند، خودداری کرد.

حادثه سوزاندن قرآن به دست یک سوئدی با اصالت عراقی (۳۷ ساله) محکومیت گسترده‌ای را در جهان عرب و اسلام برانگیخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
اگر وزیر خارجه سوئد خفه شود و حرف نزند برایش بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ تير ۱۴۰۲
جای تاسف وقتی بیشتر می شه که توی همینه کابینه هتاک سوید الان چند وزیر به ظاهر مسلمان حضور دارن!!!! و ملیت این وزرای به ظاهر مسلمان هم جالب هست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۲
همه ی کشورهای اسلامی رابطه با سوئد را قطع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
برای تمام شدن این هتاکیها تنام وکشورهای اسلامی باید تمام کالاهای سوئدی وحتی نشارکت در مشارکت در ساخت را تحریم وروابط با سوئد را کم کنند فقط اتحاد نی توانند گرگها را شکست دهد فقط اتحا کرگها در حمایت از اوکراین حتی با درفشار اقتصادی و...را توجه کنید ومقایسه با فلسطین وحمایت وکشورهای اسلامی!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
میشه ترجمه متنی که نوشتی را هم بنویسی ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
کارشون کردند حالا میگن ببخشید این که نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
الان سی ساله که ترفندشون همینه.مجوز آتش سوزی و توهین به مقدسات میدن بعدش بابت توهین به مقدسات یه ابراز تاسف ریز میکنن ما هم سی ساله داریم فریب این حربه نخ نما رو میخوریم! یک جایی بالاخره باید این گستاخی و تجاوز به اعتقادات مسلمانان قطع بشه.کاش حکام کشورهای اسلامی یه جربزه ایی نشون بدهند و سفیر سوئد رو اخراج کنند و سطح روابط رو یک ماه به کاردار کاهش بدهند
Iran (Islamic Republic of)
jv
۱۹:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۲
کشورهای اسلامی سفارت های سوئد را تعطیل و تجارت با این کشور را به حالت تعلیق دربیاورند. حساب کار دست همه جهان می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۲
ای امان از حاکمان سست عنصر و بی غیرت جهان اسلام!
آخرین اخبار