انتقال پناهجویان به رواندا منتفی شد

دادگاه تجدید نظر لندن انتقال پناهجویان به رواندا را غیرقانونی اعلام کرد.

دادگاه تجدید نظر لندن اعلام کرد رواندا کشور ثالث امن برای پناهجویان نیست لذا با انتقال پناهجویان به این کشور مخالفت کرد.

ریشی سونک در واکنش به این تصمیم دادگاه گفت در حالی‌که به دادگاه احترام می‌گذارم، اساساً با نتایج آن مخالفم.

طبق گزارش رسانه ها، دادگاه استیناف به نقض در سیستم پناهندگی در رواندا اشاره کرده و گفته است در صورتی که پناهجویان به روندا فرستاده شوند، این خطر واقعی وجود دارد که آنها به کشورهای خود باز گردند.

در همین حال ریشی سونک، نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به این تصمیم دادگاه گفت این کشور و دولت شماست که باید تصمیم بگیرد چه کسی به اینجا بیاید و من هر کاری که لازم باشد برای تحقق آن انجام خواهم داد.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان بریتانیا و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق افریقا بفرستد.

پیش از این بریتانیا قصد داشت براساس این توافق اولین گروه از پناهجویان را به رواندا بفرستد اما دادگاه حقوق بشر اروپا مانع آن شد.

طبق سیاست حکومت بریتانیا هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد بریتانیا ‌شود، به جز افراد زیر سن بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد بریتانیا شوند.

گفتنی است فرستادن هر پناهجو به رواندا به طور متوسط ۱۶۹ هزار پوند (۲۱۳ هزار و ۴۵۰ دالر) هزینه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.