چین: هرگونه تلاش برای استقلال تایوان را در هم می‌کوبیم

وزارت دفاع چین در واکنش به لایحه جنجالی آمریکا، توانایی ارتش آزادی بخش چین برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور را به رخ کشید.

ظهور چین به عنوان یک قدرت تجدید نظر طلب در نظام بین الملل اکنون به بزرگترین چالش استراتژیک آمریکا در نظام بین الملل تبدیل شده است. از این رو، واشنگتن در حال اعمال همان سیاست مهاری است که پیش‌تر در طول جنگ سرد علیه شوروی سابق اعمال کرده بود. اوج تقابل امنیتی میان آمریکا و چین اکنون بر روی جزیره تایوان متمرکز شده است، جزیره‌ای که پکن آن را بخشی از سرزمین مادری خود می‌داند و بر بازگشت آن تحت حاکمیت چین تاکید دارد. 

به گزارش تله تریدر، در ادامه هشدار‌های مقامات ارشد سیاسی و امنیتی پکن درباره تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای استقلال جزیره تایوان، وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) از آمادگی به منظور دفاع از تمامیت ارضی این کشور خبر داد. 

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: ارتش آزادی بخش چین راسخ و توانمند برای درهم کوبیدن هر تلاشی به منظور استقلال تایوان از سرزمین مادری است. این موضوع شامل مقابله با تلاش‌های داخلی و نیز مقابله با مداخله قدرت‌های خارجی است. 

این بیانیه در واکنش به قانون مجوز دفاع ملی آمریکا در سال ۲۰۲۴ است که هم اینک در حال بررسی در کنگره این کشور است. براساس این طرح، آمریکا ملزم به ایجاد برنامه جامع آموزش، مشاوره، و ظرفیت سازی برای نیرو‌های نظامی تایوان و نیز گسترش همکاری در زمینه فعالیت‌های امنیت سایبری در حوزه نظامی است. 

پیش‌تر نیز براساس قانونی که در کنگره به تصویب رسیده است، آمریکا ملزم به حمایت از حفظ وضعیت موجود تایوان است. اکنون واشنگتن بزرگترین صادر کننده تسلیحات پیشرفته به تایپه محسوب می‌شود که این امر با خشم پکن همراه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار