مهرو موم سردخانه عرضه گوشت شادگان

رئیس مرکز بهداشت شادگان گفت: سردخانه عرضه گوشت این شهرستان به دلیل تخلف از دستورالعمل های بهداشتی مهروموم شد.

روح‌اله شکری رئیس مرکز بهداشت شهرستان شادگان گفت : همزمان با عید سعید قربان و به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو یک سردخانه عرضه گوشت به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی مهروموم‌ شد.

پیش از این یک کشتارگاه غیر بهداشتی نیز در شادگان مهروموم شده بود.

به گفته او کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت، کارشناسان اداره دامپزشکی و اداره اماکن شهرستان از قصابی‌ها و محل‌های فروش گوشت به منظور نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قصابی‌های شادگان بازدیدهای مشترک داشتند.

این مسئول گفت : در آستانه عید قربان تمهیدات ویژه و تشدید نظارت های بهداشتی بر قصابی‌ها و سردخانه‌های عرضه گوشت توسط کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان شادگان انجام شد.

 رئیس مرکز بهداشت شادگان با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو از دام به انسان از طریق گوشت آلوده منتقل می‌شود، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما احتمال شیوع این بیماری افزایش می یاید‌‌.

او به شهروندان تاکید کرد در زمان خرد کردن گوشت از دستکش استفاده کنند و شهروندان گوشت مورد نیاز را از مراکز مجاز مورد تایید بهداشت و دامپزشکی، تهیه کرده و حتما گوشت خریداری شده را حداقل ۲۴ ساعت و جگر و قلوه به مدت ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگه دارند و سپس مصرف کنند.

این مقام مسئول در حوزه سلامت گفت: شهروندان در صورت بروز و مشاهده علائمی مانند تب، احساس بی‌حالی، سردرد، درد عضلانی، تهوع، استفراغ، مشکلات گوارشی و در نهایت خونریزی از مخاط و اعضای مختلف بدن به سرعت به نزدیکترین  مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.