احکام اسلامی، عاقلانه و خردمندانه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران گفت: نماز، روزه، حج، حجاب و همه احکام اسلامی خردمندانه است؛ چرا که خدا تمام نیاز‌های پیدا و ناپیدای ما را می‌داند.

آیت الله محسن اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران گفت: نماز‌های جماعت، اجتماع حول امام است و در این نماز‌ها تمرین اقتدای به امام معصوم و دور ایشان جمع شدن را انجام می‌دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: اگر مردم دور امامی که رفتار، شخصیت و گفتارش بر اساس عدل الهی و تجسم راه درست است جمع می‌شدند؛ امروز جامعه‌ای سراسر مهربانی، عدل و تقوی را تجربه می‌کردیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه از مهمترین تجلیات شخصیت ائمه اطهار (ع) این است که همه دارایی خود را فدای مردم می‌کردند افزود: از مهمترین جلوه‌های رفتاری ائمه اطهار (ع) ایثار است و باید ببینیم در جامعه ما چه میزان از این جلوه‌ها ترویج شده است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه شهدا برترین جلوه ایثار هستند عنوان کرد: شهدا برای امنیت و آسایش مردم از جان خود گذشتند و وظیفه ماست تا این ویژگی را در جامعه ترویج کنیم. 
 
او با تاکید بر اینکه آنچه دین ما می‌گوید همان است که عقل می‌گوید و دین ما دین عقلا، دانشمندان و انسان‌های فهیم است گفت: نماز، روزه، حج، حجاب و همه احکام اسلامی خردمندانه است؛ چرا که خدا تمام نیاز‌های پیدا و ناپیدای ما را می‌داند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برخلاف فرهنگ منحط غرب، فرهنگ ناب اسلام انسان را خلیفه خدا می‌داند و ماموریت بزرگی همچون به کمال رساندن بشریت را برعهده اش گذاشته است.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه بی خرد‌های غربی، زنان شهوتران، آلوده دامن و بی حیثیت را به عنوان الگو برای جوانان ما مطرح می‌کنند، گفت: زنانی که اسلام پرورش داده زنانی همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند که در عالم نمونه و بی مثالند و دختران و زنان ما برای رسیدن به سعادت حقیقی باید از رفتار، منش و سیره این بانوان بزرگ عالم هستی الگو بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار