نماز عید قربان در کردستان اقامه شد

مردم دیندار مناطق مختلف کردستان، همزمان با سایر نقاط کشور، نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها برگزار کردند.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: کنگره حج، نماد وحدت و اتحاد است و مسلمانان باید از این فرصت، برای حفظ انسجام در برابر دشمنان بهره گیرند.

ماموستا فایق رستمی، اسلام را در حال ترقی و پیشرفت دانست و ادامه داد: باید به مسلمان بودن خود افتخار کنیم؛ چراکه اندیشمندان غربی، اسلام را تنها دینی پویا و در حال پیشرفت و گسترش در دنیا می‌دانند.

او در ادامه از مردم به ویژه افراد توانمند خواست سنت قربانی را ادا کنند و ادامه داد: قربانی کردن کمک به خانواده‌های ضعیف و فقرا است و اجر بزرگی نزد خداوند دارد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه پیامبر برای همه بشریت برکت و رحمت بود، افزود: حضرت محمد(ص)، همواره نسبت به انسان‌ها و حتی حیوانات مهربان بود و با اخلاق حسنه، باعث ایمان کفار به اسلام شد.

ماموستا رستمی در ادامه به گلایه بازاریان مبنی بر بالا بودن رقم مالیات ها اشاره کرد و از اداره کل امور مالیاتی خواست، با اصناف مختلف مدارا کرده و از دریافت مالیات بالا خودداری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.