خطیب نماز عیدقربان یزدان آباد بیان کرد؛

قربان؛ یعنی دل کندن از فرزند و تعلقات دنیا

حجت الاسلام ایزدی گفت: قربان؛ یعنی دل کندن از فرزند و تعلقات دنیا و قربان، فلسفه اش این است که فقط با خدا انس بگیریم.

نماز عید سعید قربان یزدان آباد به امامت حجت الاسلام محمدایزدی نماینده ولی فقیه در سپاه رفسنجان و امام جمعه موقت اقامه شد.

حجت الاسلام ایزدی ضمن دعوت به تقوای الهی و عرض تبریک گفت: قربان؛ یعنی نزدیکی به پروردگار و حضرت ابراهیم (ع) برای اطاعت از خدا فرزندش رابه قربانگاه برد و از امتحانش سربلندبیرون آمد.  

او با اشاره به اینکه به امر خداوند کارد کند شد و خداوند برای حضرت ابراهیم (ع) گوسفندی فرستاد تا قربانی کند و از امتحانش سربلندبیرون آمد، افزود: قربان؛ یعنی دل کندن از فرزند و تعلقات دنیا و قربان فلسفه اش این است که فقط باخدا انس بگیریم.

نماینده ولی فقیه درسپاه رفسنجان تصریح کرد: در تاریخ نوشته اند که هابیل چوپان و قابیل کشاورز بود و هابیل بهترین حیوان را آورد و قربانی اش قبول شد و قابیل گندم نامرغوب آورد که قبول نشد؛ زیرا اخلاص نداشت و از تعلقات دل نکند و بدین ترتیب بودکه اولین قتل در تاریخ از سوی برادر به دلیل حسادت و مال دنیا صورت پذیرفت.

حجت الاسلام محمدایزدی اشاره‌ای به مسائل روز و جهادتبین کرد و بیان داشت: جهادتبین که رهبری فرموده اندبرمن و شما تکلیف است.

او افزود: جهاد تبین؛ یعنی ایجاد امید در بین مردم و این انقلاب، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج)  است.
 
امام جمعه موقت یزدان آباد بیان داشت: دشمن جنگ‌های مختلف درپیش گرفته و امروز جنگ شبکه‌های مجازی است؛ زیرا دشمن نقاط مثبت انقلاب را بیان نمی‌کند و دست روی نقاط ضعف ما می‌گذارد.  

او  تصریح کرد: آمار جهانی نشان می‌دهد درحوزه نانو، موشکی، تجهیزات نظامی، کشاورزی و.. رتبه‌های برتر جهان هستیم و آینده از آن ما است.

حجت الاسلام ایزدی گفت: رئیس جمهور با کار‌های زیرساختی، امید را در دل مردم زنده کرد؛ اما در مسئله اقتصادی که سفره مردم خوب نیست و امیدواریم با تلاش دولت و مردم این مسئله نیز برطرف شود؛ زیرا این مسئله سهم مردم و سهم دولت با هم است.

او بیان داشت: بدانید مسئله اقتصادی سر دراز دارد و در سایر دولت‌ها نیز وجودداشته است و اگر اقتصاد مقاومتی ایجاد شود و تولیدحل شود، این مشکل نیز حل خواهد شد و شرط آن حضور مردم در صحنه است.

امام جمعه موقت یزدان گفت: وقتی فردی یک میلیاردتومان سکه خریده و امسال آن ها را ۲ میلیارد تومان فروخته است و در چرخه تولید خرج نمی‌شود، نوسانات بازار شروع و ایجاد اشتغال و مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد و امیدواریم در جهاد اقتصادی نیز پیروز شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار