۱۰ فروند هواپیمای‌ای تی آر زمین گیر است

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور گفت: از ۱۳ فروند هواپیمای برجامی وارد شده به کشور در دوران برجام ۱۰ فروند به دلیل عدم ارائه قطعات زمین گیر است.

شهبازی گفت: سه فروند هواپیماهای برجامی که  وارد کشور شده بود از نوع  ایرباس بود  که  با شرایط  اقلیمی کشور همخوانی دارد و  در حال جابه جایی مسافر در کشور  هستند.

به گفته معاون استاندارد  پرواز سازمان هواپیمایی کشوری،   همچنین  ۱۳ فروند از این هواپیمایی برجامی وارد کشور شده از نوع  ای تی ار بود که گزینه مناسبی  در آن دوره  از بین هواپیماهای قابل انتخاب نبود چراکه ما انتخاب های دیگری هم داشتیم .

او می گوید: کشور ایران شرایط اقلیمی متفاوت از سایر کشورهای دنیا دارد  و ارتفاعاتی که در کشور وجود دارد باعث ایجاد محدودیت های برای پرواز می شود.

 شهبازی گفت: در ایران فرودگاهی داریم که  ارتفاع سطح فرودگاه از سطح دریا بالا است و دما هم  بالا است و این شرایط  جزء محدودیت ها محسوب می شود  بنابراین  برای انتخاب  هواپیما باید شرایط اقلیمی را در نظر بگیریم  و در آن دوره  ای تی آر مناسب  ایران نبود.

 او گفت: از ۱۳ فروند هواپیمای  ای تی آر حدود ۱۰ فروند زمین گیر هستند و بیشتر آن به دلیل عدم  تامین قطعات شرکت های سازنده است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۸ تير ۱۴۰۲
اون موقع که خریدین نمیدونستین مملکت کوهستانیه نه دشت ؟؟
آخرین اخبار