شناسایی بیش از هزار تن بار بیش از ظرفیت مجاز از ناوگان باری قزوین

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سه ماه گذشته یکهزار و ۴۸ تن بار بیش از حد مجاز از ۱۸۶وسیله نقلیه سنگین در راه‌های این استان کشف شد.

ابراهیم شنوافلاح رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در این مدت با بازرسی از ۲۵۴ وسیله نقلیه در راه‌های استان ۱۸۶ دستگاه متخلف از نظر حمل بار اضافه شناسایی شدند.

وی اضافه کرد:بارگیری محمولات با وزن بیش از حد مجاز، تخلف بوده و باید راننده متخلف نسبت به پرداخت جریمه خسارت اقدام کند.

شنوافلاح ادامه داد: تخلفات مربوط به اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس راه و یا باسکول‌های سیار و در نهایت تکمیل فرم معرفی و ارسال به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

وی یادآور شد:حمل کالا با وزن بیش از ظرفیت مجاز از عوامل اصلی تخریب راه‌ها است که هم هزینه زیادی برای بهسازی راه و ابنیه فنی وارد می‌کند و هم احتمال سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد.

شنوافلاح با اشاره به حضور مستمر و مداوم گشت‌های نظارت و بازرسی کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه برای کنترل حمل بار در جاده‌ها افزود:علاوه بر این، استفاده از سامانه‌های هوشمند توزین در حین حرکت (WIM) نیز از دیگر راهکار‌های کنترل میزان حمل بار است که به تعداد ۲ دستگاه در قزوین فعال است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: سامانه توزین در حال حرکت با مزایایی، چون کاهش اتلاف وقت، صرفه جویی در مصرف سوخت و دقت در شناسایی تخلفات حمل بار، روشی برای کنترل وزن وسیله نقلیه بدون متوقف کردن آن است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار