کسری تجاری ۹۱ میلیارد دلاری آمریکا در ماه گذشته میلادی

داده‌های آماری درباره اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد این کشور همچنان از کسری تجاری سنگین رنج می‌برد.

آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان گرچه همچنان رشد را در حوزه‌های مختلف تجاری تجربه می‌کند، اما هنوز هم از مشکل بزرگ عدم توازن در تجارت خارجی رنج می‌برد. 

به گزارش تله تریدر، اداره سرشماری آمریکا امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد کسری تجاری آمریکا گرچه شاهد کاهش نسبی بوده است، اما همچنان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه مِی به ۹۱ میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده است. این رقم در ماه پیش‌تر از آن ۹۷ میلیارد و یکصد میلیون دلار بود که شاهد کاهش ۶ میلیارد دلاری است. با این حال، همچنان کسری تجاری ماهانه آمریکا بر روی بیش از ۹۰ میلیارد دلار سیر می‌کند. 

کسری تجاری به مابه التفاوت میان کالا و خدمات صادراتی به کالا و خدمات وارداتی به یک کشور اطلاق می‌شود که اکنون آمریکا به دلیل جامعه مصرفی که دارد همواره از کسری تجاری منفی رنج می‌برد. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان صادرات کالا و خدمات آمریکا طی ماه مِی ۱۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است که یک میلیارد دلار نسبت به ماه آوریل کاهش را تجربه کرده است. طی همین مدت، میزان واردات کالا و خدمات به کشور نیز با نزدیک به ۷ میلیارد دلار کاهش به ۲۵۴ میلیارد دلار رسیده است. 

داده‌های مربوط به موجودی‌های عمده فروشی طی ماه مِی نیز با یک دهم درصد کاهش به ۹۱۲ میلیارد دلار رسید. موجودی‌های خرده فروشی در آمریکا نیز با ۰.۸ درصد افزایش به ۷۷۸ میلیارد دلار رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
خدارو شکر !!!

انشالله نابود و از روی زمین محو بشه !!!
آخرین اخبار