سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:

کرمان، ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را دارد

حسن زاده گفت: صادرات غیرنفتی کرمان با توجه به توان حوزه‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

 امیر حسن‌زاده ظهر امروز چهارشنبه ۷ تیر ماه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان که با حضور وبیناری رایزن‌های بازرگانی ایران در ۱۸ کشور  برگزار شد، گفت: ظرفیت صادرات غیرنفتی استان کرمان، ۳ میلیارد دلار است که با توجه به توان استان در حوزه‌های معدنی، صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

او با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های مختلف، افزود: تعداد رایزن‌های بازرگانی ایران در دولت سیزدهم به ۲۰ نفر در کشور‌های همسایه و هدف رسیده است.  

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف این نشست را معرفی ظرفیت‌های استان به بازرگانان در خارج کشور عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به ارتباط تولیدکننده و تجار با بازرگانان، یک مرحله از کار بازرگانی و صادرات در خارج از کشور کاسته می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ها به واسطه اعتبار رایزن‌ها، بازار بهتری انجام می‌شود.  

او این ارتباط را موجب حضور موثرتر کالا‌های استان در بازار‌های بین‌المللی و با نشان کرمان دانست و ادامه داد: از سوی دیگر رایزن‌های بازرگانی ایران می‌توانند نیاز‌های بازار‌های هدف را به ما اعلام کنند تا تولیدکنندگان در این مسیر قدم بردارند و تولیدات صادرات محور و هدفمند داشته باشیم.  

حسن زاده هدف فعلی استان کرمان را در محصولات گلخانه‌ای، پسته، خرما و گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود:با سازمان هواپیمایی، پیگیر حمل و نقل هوایی در جنوب استان کرمان برای صادرات محصولات کشاورزی که نیاز به حمل سریع دارند، هستیم.

او تصریح کرد: بندر خشک را به عنوان لجستیک در حال پیگیری داریم؛ اما مهم‌ترین مسئله حمل و نقل هوایی در جنوب استان کرمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.