مجاهد:

ترکیه روند اخراج پناهجویان را بدون آزار و اذیت انجام دهد

شماری از پناهجویان افغانستانی اخراج شده از ترکیه از برخورد خشن نیروهای مرزی این کشور با پناهجویان خبر داده اند.

شماری از پناهجویان افغانستانی که به تازگی از ترکیه اخراج شده‌اند، می‌گویند در مرز این کشور توسط نیروهای مرزبانی ترکیه بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

با این حال، دولت افغانستان با انتقاد از چگونگی اخراج پناهجویان افغان از سوی دولت ترکیه، از آنکارا خواست تا روند اخراج پناهجویان بدون آزار و اذیت انجام شود.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان در واکنش به این گزارش‌ها تأکید کرد روند انتقال پناهجویان باید بدون آزار و اذیت انجام شود.

مجاهد گفت: ما در این‌ باره با کشور ترکیه در تماس هستیم تا با مهاجرین ما آنجا برخورد انسانی صورت بگیرد، اگرچه آنجا مشکلات قانونی هم وجود دارد.

وی افزود دست‌کم ۲ میلیون پناهجوی افغانستانی در دو سال گذشته به این کشور بازگشته‌اند.

اوایل هفته نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند 230 پناهجوی افغانستانی که از شهرهای مختلف این کشور بازداشت شده بودند به کشورشان بازگردانده شدند.

اداره کل مهاجرت ترکیه نیز گفته است طی سال گذشته 68 هزار و 290 پناهجوی افغانستانی از مجموع 124 هزار و 441 پناهجوی غیرقانونی را اخراج کرده است.

ترکیه سال گذشته میلادی نیز 57 هزار و 174 پناهجو را به افغانستان بازگردانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
اینها را درنیمروز می برند وبعد هم میآیند به ایران دوباره.در یک گزارش با چند نفر اینها مصاحبه و اینها گفتند از ایران رفته اند به ترکیه و دیپورت و قصدشان رفتن دوباره به ایران است.متاسفانه مسوولین ایران هیچ برنامه ای برای جلوگیری از ورود اتباع ندارد.ازدیاد و رشد جمعیت جوان آنان که نتیجه فرزند آوری زیاد آنها است فعلا تبدیل به بحران برای کشورهایی مانند ایران شده.که سیل آسا دارند به ایران می آیند.