ثبت نام ۴۱۶۰۰۰ دانش آموز در پایگاه تابستانی در ۸۱ هزار رشته

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد سامانه ثبت پایگاه‌های تابستانی برای اولین بار در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

باقر زاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد مهم وزارت خانه تحولی است و در راستای همین مردمی سازی ، امکان ورود تمام اقشار مردم انقلابی در امر پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان فراهم  است. 

به گفته وی تمرکز زدایی و دادن اختیار عمل به استان‌ها در پرکردن اوقات فراغت فرزندان در نحوی انتخاب پایگاه‌ها بوده و نگاه ویژه‌ای به نخبه پروری دانش آموزان در ایام تابستان شده است. 

او بیان کرد: ایجاد سامانه ثبت پایگاه‌های تابستانی برای اولین بار در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و بستگی به نوع ثبت در این سامانه دانش آموزان مدرسه یا پایگاه آن را به صورت برخط مشاهده می‌کنند.

او ادامه داد: پیش بینی شده که حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانی مشتمل بر مدرسه و مسجد داشته باشیم و حدود ۴۱۶ هزار دانش آموز در این پایگاه‌ها ثبت نام کرده اند و در برنامه‌ها شرکت می کنند.

حجت الاسلام محمد حسین پور سلیم، مدیر کل فرهنگی تربیتی اردوگاه‌ها و فضا‌های پرورشی گفت: شعار تابستان امسال تربیت بدون توقف است و با پایان مدرسه تربیت تعطیل نخواهد شد. 

به گفته وی به استان‌ها اختیار داده شده تا تعداد رشته‌ها متناسب با نیاز‌ها تغییر پیدا کند.

او افزود: طرح دانا برای اعضای شورا‌های مدارس در نظر گرفته شده و فیلمی به نمایش گذاشته می‌شود و نقد و بررسی برای آن انجام خواهد شد. اوقات تابستان زمان آماده سازی معلمان برای سال تحصیلی جدید است و  پیش بینی شده که  حدود ۲۰ هزار از همکاران در این دوره شرکت کنند. 
او بیان کرد: طرح مسئولیت و سازندگی را در میان دانش آموزان با استعداد‌های درخشان در نظر گرفتیم. طرح به وقت خدمت یک طرح اجتماعی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. 

 مدیر کل فرهنگی تربیتی اردوگاه‌ها و فضا‌های پرورشی بیان کرد: بر اساس سند بنیادین ، طرح ماهرانه راه اندازی شده که این طرح یک سکویی برای رشد دانش آموزان در حوزه‌های مختلف و متناسب با علاقه آن ها  خواهد بود. 

او افزود: مجوز الگوی کربلا گرفته شده و کاروان پیاده روی اربعین ویژه دانش آموزان در نظر گرفته شده و موکب‌هایی توسط دانش آموزان بر پا می‌شود. بین نجف تا کربلا سه موکب توسط دانش آموزان نیز برپا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار