ایران، بهشت بلاگر‌های بی‌قانون

در حالی که اکثر کشور‌های دنیا در حال به‌روز کردن قوانین خاص خود برای برخورد با قانون‌شکنان در فضای مجازی هستند، اینفلوئنسر‌های کشورمان در بی‌قانونی جولان می‌دهند و اراده قانونگذاری را از قانونگذاران سلب کرده‌اند.

«اینفلوئنسر»، «بلاگر»، «واینر»! واژه‌هایی که در سال‌های اخیر زیاد آن‌ها را می‌شنویم و جای خود را در فضای مجازی باز کرده‌اند. به طور خلاصه در تعریف هر سه مورد به تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود؛ افرادی که با هدف کسب و کار در کنار شناخته شدن، اقدام به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، واتس‌آپ و یوتیوب می‌کنند. سبک‌های مختلف تولید با دایره گسترده‌ای از تولید محتوا که دارند، محدودیتی برای خود قائل نمی‌شوند. از موضوعات روز سیاسی و اجتماعی در قالب طنز گرفته تا ورود به حوزه پزشکی!

فعالان فضای مجازی عمدتاً نه قانون را رعایت می‌کنند و نه اعتقادی به هنجار‌ها و ارزش‌ها دارند. به راحتی پول درمی‌آورند و چند ماده قانونی هم یارای مبارزه با آن‌ها را ندارد. روز‌به‌روز شرایط در دنیای مجازی تغییر می‌کند، بی‌آنکه قانون مشخصی به طور خاص فعالیت آن‌ها را نظام‌مند کند. اینگونه است که ایران بهشت فعالیت برای بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌هایی شده که در هر کجای جهان برای کوچک‌ترین فعایت خود باید پاسخگو باشند؛ قوانینی که به تناسب تغییرات دنیای مجازی به‌روز می‌شود و جرائم سنگینی را متوجه فعالان مشهور فضای مجازی می‌کند.

در هیچ کجای دنیا بی‌توجه به نقش فعالان مجازی بر روحیات و علایق مخاطبان خود نیستند. بسیاری از اینفلوئنسر‌ها در فضای مجازی اقدام به تولید محتوا با مضامین خلاف قانون می‌کنند که متأسفانه بخش عمده‌ای از مخاطبان آن‌ها را افراد نوجوان تشکیل می‌دهند و تأثیرپذیری این قشر بیش از سایر افراد است. جدا از این موضوع خاصیت دنیای امروز تأثیرپذیری از فضای مجازی است که می‌تواند حتی ساده‌ترین موضوعات را به یک بحران اجتماعی تبدیل کند و این حکایت از تأثیرگذاری پدیده‌ای به نام بلاگری یا همان اینفلوئنسری دارد.

با گذشت از موضوع مهم دریافت مالیات از این قشر که در کشور ما هم قانون تعیین تکلیف کرد، اما در اجرا خبری از آن نبوده است. بسیاری از کشور‌ها برای کنترل محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها، قانونگذاری‌های مختلف و مدونی کرده‌اند و به تناسب تغییرات و روزآمد شدن شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی قوانین جدیدی وضع می‌کنند، این در حالی است که در کشور ما قانونی مختص فضای مجازی وجود ندارد و تنها قانون موجود مربوط به سال ۸۸ با عنوان «قانون جرائم رایانه‌ای» است که به تحلیل اکثر حقوقدانان و جامعه‌شناسان این قانون با فضای فعلی و تغییرات دنیای امروز پیش نرفته است.

در شرایط فعلی، کم‌کم کار به جایی رسیده است که قانون هم یارای مبارزه با بی‌قانونی اینفلوئنسر‌ها را ندارد و به تعبیری حتی می‌توان گفت جسارت قانونگذاری و ضابطه‌مند کردن فعالیت تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی از قانونگذار هم در حال گرفته شدن است.

 جهان برای مدیریت اینفلوئنسر‌ها چه می‌کند؟!

 در تمام کشور‌های جهان اهمیت فعالیت تأثیرگذاران شبکه اجتماعی واضح و روشن است و بر اساس همین اهمیت قوانین جدید تصویب و قوانین قبلی خود را به نسبت تغییرات به‌روزرسانی می‌کنند.

کم گوی و گزیده گوی

اهمیت فعالیت اینفلوئنسر‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۳ روی مجله تایم نمایان شد. گزارش تایم علیه اینفلوئنسر‌ها و کسانی بود که زیاد حرف می‌زنند و در آن تأکید شده بود: «ما توئیت می‌کنیم فقط برای آنکه توئیت کرده باشیم، حرف می‌زنیم فقط برای آنکه حرف زده باشیم، با این حال بسیاری از قوی‌ترین و موفق‌ترین مردم دقیقاً عکس آن عمل می‌کنند. به جای آنکه در جست‌وجوى توجه باشند از کانون توجهات دوری می‌کنند. وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود سخن بگویند دقت می‌کنند.»

تصویب قانون جدید اینفلوئنسر‌ها در فرانسه

چندی پیش طبق قانونی که توسط قانونگذاران فرانسه تعیین شد برخی فرایند‌های تبلیغی مانند جراحی زیبایی یا رژیم‌های درمانی، ترویج برخی دستگاه‌های پزشکی و محصولات حاوی نیکوتین ممنوع شد. همچنین پس از این اینفلوئنسر‌ها دیگر نمی‌توانند عضویت در سایت‌های پیش‌بینی شرط‌بندی را ترویج کنند. سقف مجازات برای عدم‌پیروی از این قانون، دو سال زندان و ۳۰۰هزار یورو جریمه تعیین شده است.

جریمه به خاطر عدم‌اعلام درآمد در بلژیک

براساس قوانین بلژیک شهروندان باید تمام درآمدشان حتی درآمد‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی را هر سال به وزارت دارایی اعلام و مالیاتش را پرداخت کنند در غیر این صورت اصل مالیات با جریمه از آن‌ها دریافت می‌شود. چندی پیش وزارت دارایی بلژیک، سه اینفلوئنسر این کشور را به خاطر عدم‌اعلام درآمد خود به پرداخت ۴۰۰ هزار یورو جریمه و مالیات محکوم کرد.

قانونی برای مبارزه با استاندارد‌های زیبایی غیرواقعی در نروژ

در نروژ اینفلوئنسر‌هایی که از محتوای‌شان درآمد کسب می‌کنند، حق ندارند تصاویر روتوش شده و دستکاری شده خودشان را در پست‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی بدون اینکه به اصلاحات انجام شده روی عکس اشاره کنند، منتشر کنند.

ممنوعیت فیلتر زیبایی برای اینفلوئنسر‌های انگلیس

استفاده از فیلتر‌های زیبایی برای اینفلوئنسر‌ها در انگلیس ممنوع است، حتی اگر نام فیلتر در استوری اینستاگرام ذکر شده باشد، باز هم محتوای زیبایی فیلتر شده می‌تواند گمراه کننده باشد، در نتیجه تبلیغاتی که این قوانین را نقض می‌کنند حذف و از نمایش مجدد آن‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

قانونمندی تبلیغات رمزارز در اسپانیا

«کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا» (CNMV) در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد افراد و شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا حداقل ۱۰روز قبل از آغاز کمپین برای دارایی‌های رمزارزی به این مرجع اطلاع دهند. قوانین مذکور شامل اینفلوئنسر‌هایی با بیش از ۱۰۰هزار فالوئر می‌شود که برای ترویج رمزارز، دستمزد دریافت می‌کنند.

امکان طرح شکایت علیه اینفلوئنسر‌ها در امریکا

شرکت آمازون یکی از شرکت‌های بزرگ فروش کالاهاست. این شرکت در مقطعی درگیر ادعا‌های متقلبان اینستاگرامی شد. آمازون به دلیل ادعا‌های دروغینی که یکی از اینفلوئنسر‌ها علیه این شرکت مطرح کرده شکایت کرد. طبق این شکایت کمپینی برای تبلیغات دروغین با هدف گریز از ابزار‌های شناسایی کالا‌های جعلی توسط آمازون تشکیل شد.

حکم زندان برای چهره‌های گمراه‌کننده مالی استرالیا

بنا بر بخشنامه‌ای در استرالیا، چهره‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت نقض قوانین مربوط به مشاوره مالی با حکم زندان تا پنج سال مواجه خواهند شد. طبق این قانون اظهارات گمراه‌کننده یا فریبنده در مورد محصولات مالی نیز می‌تواند قانون را نقض کند و اشاره می‌کند که اشتراک‌گذاری لینک‌هایی که فالوئر‌ها را به کارگزاران آنلاین هدایت کند هم به مثابه عرضه خدمات مالی تلقی می‌شود و ممکن است نیاز به مجوز داشته باشد.

جریمه ۵۰ میلیون روپیه‌ای اینفلوئنسر‌ها در هند

دولت هند در سال ۲۰۱۹ قانون حفاظت از مصرف کننده را اصلاح کرد. طبق این قانون دولت قوانینی را برای کنترل فعالیت اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله جریمه تا ۵۰ میلیون روپیه به دلیل عدم‌افشای روابط مالی با برند‌ها وضع کرد.

قوانین خاص چین برای مدیریت انتشار اطلاعات نادرست

در چین سلبریتی‌ها حق خودنمایی با ثروت و دارایی‌های‌شان را در شبکه‌هایی اجتماعی ندارند. سلبریتی‌های حوزه موسیقی هم باید به آداب و رسوم جامعه پایبند باشند. بنا بر قوانین جدید، شبکه‌های اجتماعی چینی موظف هستند بر اعمال غیرقانونی و مجرمانه مشکوک سلبریتی‌ها و درگیری‌های گروهی میان طرفداران‌شان نظارت کنند و به مقامات گزارش دهند و در عین حال محتوایی را که ممکن است موجب اخلال اجتماعی شود، تعدیل کنند.

منبع: جوان آنلاین

برچسب ها: اینستاگرام ، ایران ، بلاگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
در ایران همونطور که به دولت مردان نمیشه شکایت کرد به اینفلوئنسر ها هم نمیشه شکایت کرد. اول از خودتون شروع کنید بعد راجب قانون حرف بزنید.
Germany
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۹ تير ۱۴۰۲
تو بحث مالیات ستانی از مردم که نظام خیلی خوب داره عمل میکنه...اونوقت نمیتونه جلوی یه مشت مفت خور رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۳۴ ۰۹ تير ۱۴۰۲
اتفاقا هرچی این مملکت ضربه میخوره از این بلاگرها و سلبریتی های وطن فروش غربگدا هست، همشون درآمدهای میلیاردی دارن وفقط آشوب درست میکنن و جوان ها رو تحریک میکنن، هیچ کدومشون اندازه یک ارزن به فکر مردم نیستن ، یک نمونه اش فرخ نژاد حاضربود همه ی مردم فنا بشن ولی یه خار تو پای بچه اش نره،، همشون همینطور هستن همین علی کریمی بیشرف به خواهرخودش رحم نکرد حالا توقع دارید دلش برای مردم بسوزه ، فقط نمیدونم چرا یک عده هنوز گول حرفهای اینها رومیخورن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۲
واقعا ایران کشور ازادی هستش
تو کشورهای دیگه تمام بلاگرها.... در رصد دولت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
چند وقت دیگه دولت میگه برای استفاده و تنفس هوا هم باید مالیات بدید.حتی همین هوای الوده
Iran (Islamic Republic of)
یا فاطمه زهرا
۲۱:۲۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
کاش مسئولین با این بلاگرها برخوردی کنند واقعا عامل فساد و بی حجابی هستند کاش ممنوع بشه این شغل مضحک
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۱۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خب قانون برای این امرو کلا دنیای مجازی تنظیم کنین

بجای اضافه کردن کارمندان تن پرور و مفت خور دولتی ب فکر راه حل های اساسی برای مشکلات باشین


برای قوانین مجازی یک تیم مجرب چند رشته ی نیاز هس ک در یک ماه ، این مشکل و حل کنن با هزینه یک هزارم حقوق تجمیهی کارمندان مفت خور دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
قوه قضاییه باید جدی برخورد کنه.این بلاگرها دارن جوانها را بی دین میکنن. برام عجیبه که قوه قضاییه منتظره بلاگرها توبه کنن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
وقتیکه هیچ نماینده ای از این شرکتها تو ایران نباشد خیلیها ازاین وضع سوء استفاده میکنندبدون اینکه کسی پاسخگوی رفتارهای خودش باشه.بهرحال باید تا جایی که میشه داشتن اینستا و واتساپ رو توکشورممنوع و جرم اعلام کنیدا ینجوری شاید یکعده تنبیه بشوند.که ایران کشور هرات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
فرهنگ ما درست نمیشه کافیه یک نگاه به نظرات کاربران بکنید ، ادبیات ماشاالله در حد سیکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۰۸ تير ۱۴۰۲
کلا کشور بی قانونی هستیم، از نماینده مجلس که بالای 100 میلیون تومن حقوقشه بگیر تا جاهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
انسان با شعور هیچ وقت پی این افراد نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
حالا کجای این کشور قانون داره و رعایت میشه که بلاگرها بخوان قانون رو رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایران بهشت اختلاسگرها و پولشویی های بی قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایران بهشت بود یه زمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مالیات بدین هرکاری خواستین بکنین فرهنگ و اینا همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
عجب!!!!
آخ بمیرم... اراده نمایندگان مجلس سلب شده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
آمین
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۵:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
به نظر من باید کلا مجلس را تعطیل کرد که صرفه جویی خیلی بزرگی هم در هزینه های کشور میشود یک شورای شش نفره در صورت نیاز به یک قانونی بروند از روی قوانین کشورهای مترقی اقتباس کنند ، الان بیشترین مشکلات کشور از بابت نبود قوانین خوب است ، مجلس هم که فقط یکسری رانتخوار و منفعت طلب هستند و به فکر کشور اصلا نیستند‌
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
بله اینجا ایرانه تبعیض آمیز ترین کشور دنیا
نه قانونی برای اینها هست نه مالیاتی
Yes Iran is here
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
هند آزاد ترین کشور دنیا حساب میشه از همه نظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
از جایی که آزادی از نظر شما بی بندو باری هست هند آزاد نیست چون ابراز عشق و علاقه در منظر عمومی در هند ممنوعه همون‌طور که یک زوج هندی که در اتوبان با موتور بودند و دختر جلو تو باغ مرد بود دستگیر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مالیات نمی دهند / زندگی لاکچری را دروضع خراب اقتصادی مردم تبلیغ می کنند / ترویج بشین خونه تنبلی کن پول در بیار / تبلیغ اینکه بدنت میتونه منبع در امدت بشه/ تن فروشی مدرن/ تبلیغ مکان هایی غیر بهداشتی که توشون غذاهای ناجور سرو میشه الان همشون بینی هاشون عمل کردن خانم منم سر من بهانه گرفته و تا عمل نکرد ول نکرد با فقیری پولش در آوردم چکار کنم مثلا خانمم بهم میگه امروز فلان بلاگر فلان کفش یا فلان تیپ و زد چهار روز بعد تو کشور مد میشه همون افرادی فاقد ریشه که شدند مرجع تقلید زنان ایرانی به نظرم باید درشون تخته شود و ثروت باد اوردشون به نفع کل ملت اخذ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
یقه سفیدان بی قانون هم کم نیستن
هر چه بگندد نمکش می‌زنند...........
خود نمک فاسد شده،هی در حال نسخه پیچی برا بقیه هستید
Germany
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
با این وضعیت فیلتر مگه بلاگری هم مونده اصلا مگه چیزی مونده که فیلتر نشده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
فقط من موندم چرا یه عده احمق افتادند دنبال یه سری دلقک بی استعداد، که فقط همه جاشونو یا عمل کردند یا تزریق. حیف پولی که بابت اینترنت میدید تا یه سری آدم شانپانزه نما ببینید. حالا مثلا که چی بشه یه خیکی بره تو یه رستوران غذای مفت بخوره پول بگیره نظر مزخرف بده تازه معده واموندش که پر هم نمیشه بیمه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
کاش وقتی در مورد مردم نظر میدید,یکم احترام نگه دارید.شما مسلمون هستید ناسلامتی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
چشم اخلاق در خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایران، بهشت بلاگر‌های بی‌قانون

خیلی بد است. چرا باید اینجوری باشه. برای همینه که یه عده قانون گریز هستند و زبونش هم درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
محدودیت تو ایران مثل کره شمالی هست بعد ایران با هند مقایسه کردن یجور فحش به مردم هست یعنی شما ایرانیها اسگول میشناسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نه عزیز در حد و توان عقل تو نیست که اگر می‌رفتی کره شمالی می‌فهمیدی یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد جهرمی
۱۳:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نمایندگان مجلس که نماینده مردم هستند کلا چه می کنند فقط بلد هستند حقوقش بگیرند به دغدغه مردم گوش نکنند عمل نکنند ما مردم خون دادیم جوان دادیم سختی کشیدیم وو. که وضع حجاب در جامعه این طور باشد خانم وآقای سلبریتی بازی کن فوتبالمان با یک عده هنجار شکن هم صدا باشند کیا خون دادند مردم متدین یا سلبریتیهای لامذهب البته بعضی هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نمایندگان مجلس نماینده مردم نیستند .تمامشان کلا ده میلیون رای دارن که اون ده میلیون برگه هم جای سوال دارد اینها دست نشانده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۲۶ ۰۸ تير ۱۴۰۲
آقای ۱۵:۲۰ اولا که بیشتر از ده میلیون رای دادند...دوما کسی جلویت را نگرفته بود می‌تونستی رای بدی... سوما اگر واقعا مدعی وطن دوستی هستی رای می‌دادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مالیات نمیدن اگه مالیات بدن به دولت همه چی حله حله
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۲۲ ۰۸ تير ۱۴۰۲
نکنه خودت هم مالیات نمیدی...
اختلاسگری...؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
چه حرفا؟ توکشور ما هیچ قانونی اجرا نمیشه. اگر بشه هم به ضرر قشر متوسط رو به پایین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایران بهشت فیش های نجومی .از فیش حقوقی مالک شریعتی چخبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
از ماست كه بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
شما باید بفکرگوشنگی مردم باشید ن این اون بفکرازبین بردن گرونی بلاگرها هم چون کاربراشون نیس میرن سراغ ابن کارها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۲
بفکر فهم و سواد مردم هم باشید
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نه اتفاقا ایران بهشت مسولین دزد ک اختلاس کننده یقه بستست
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۱:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
به خدا خیلی راحت میتونین بااینا برخورد قانونی بکنند ولی نمیکنند . چرا...................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
متاسفانه بسیاری از ناهنجاری ها در سطح جامعه نتیجه فعالیت. این اینفلوئنسر هاست. در همه جای دنیا قوانین و چهارچوب برای فعالیت های این چنینی وضع شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
۹ تا کشو ر شدن همه دنیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
فکر کنم ایران تنهاکشوریه که خیلی چیزها غیرقانونیه ولی قانون شکنی غیرقانونی نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ملت را
۱۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایران بهشت مسولین مفت خور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
متاسفانه بیسوادی و خرافات بزرگترین مشکل کشور هست ،هر چه میکشیم از این دو ،هیچکس هم به فکر که نیست هیچ ،هرروز بر ان میدمند ،در تاریخ کشور ما هر چه کشیده از این دوست حتی خیانتها ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
قانونگذار اگر اساس مسئولیت و اراده داشته باشد نباید کسی بتواند اراده را از او سلب کند تصمیم قاطع همراه با اجرای قاطع راهکار این مشکل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
شما اول اون قوانین که دارید و قبلا تصویب کردین اجرا کنید بعد فکر قانون جدید باشید
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۰۹:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اینارو ولش کن از اختلاس ها بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اختلاسگرها هم گفتن ما رو ول کنید از حجاب بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
جملات کلیشه ای برای فرار از مجازات. نگران نباش بیحجابها و اختلاسگرها و بلاگرهای بیفرهنگ و بیحیا و هرزه را یکجا رسیدگی میکنیم چون همشون یکی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
بلاگر ناشناس = غیر قابل اعتماد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
وقتی خود مسئولان ارزشی برای قوانین قائل نیستند و فقط سلایق خود را اعمال می‌کنند، چه انتظاری از دیگران دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اینجا ایرانه هچیش باید با همه جا فرق بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اره مثل وضع اقتصادش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
راستی ، هر کی سیسمونی میخواد ، فصل ترکیه است. التماس دعا ، قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
۲۳:۰۳ نمیدونم دعا برای شما اثری داره یا نه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
۱۸:۲۱ شما تشریف ببر آمریکا توی جوب کارتن خواب شو تا بفهمی اقتصاد یعنی چه... اگر اقتصاد خرابه پس چطور تا دو روز تعطیل میشه جاده شمال ترافیک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
میدونید همین جفنگ باف ها اعم از بلاگر و اینفلوئنسر و حجاب استایل و فودبلاگر و ... که اتفاقا همشونم داخل کشور و در دسترس هستن فارغ از آثار مخرب روانی و اخلاقی و اجتماعی که واسه بچه های ما دارند چه درآمدهای نجومی دارن بدون اینکه یک ریال مالیات بدن؟ کدوم نهاد باید به فعالیت اینها رسیدگی کنه که هنوز بیدار نشده از خواب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نمایندگان مجلس هم مالیات نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
تو هم برو بلاگر بشو و درامد کسب کن
دین اسلام اینجوری دینی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
۱۴:۳۹چرا حرف های بی منطقی و احمقانه میزنی چرا وقتی کسی نظر میده میگید تو هم برو بشو واقعا چه منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
۱۴:۳۹ برات متاسفم. درک از شرایط نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
آیا از سازمان همیاری زنجان خبردارید؟سازمان همیاری شهرداریهای زنجان الان 9 ماهه از آذر 1401 که حقوق و عیدی کارکنان بیچاره اونجا پرداخت نشده است.یه فکری به حال اون خانواده های مظلوم بکنید.از زیرمجموعه های دولت هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۲:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ذهن مسئولین پرت نکن وضعیت بلاگرا خیلی ناجوره باید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
معضل بلاگرا هست تو از حقوق کارگرا میگی؟ واقعا که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خوب شماها یادگرفتین چه جوری ازفضای بی قانونی که اینستابوجودآورده سوءاستفاده کنید.تورم.اختلاس.دزدی.وغیره توهمه کشورهای دنیا وجود داره.این دست حرکات بایدیکجا متوقف بشه.پس بی قانونی یکدفه فرصت طلب ربطی به اقتصادنداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
کارمندان شهرداری در هر رده مفت خوران وقلدران هس
شما برین از همون نمایندگان مجلس زنجان حقوق بگیرین ک ب زور شما و جذب شهرداری ها کردن

ما تا کی باید تاوان ندانم کاری ها داوطلبان نماینده مجلس بدیم؟؟
چرا از بیت المال ب ۹۰ کارمندان دولتی ک اضافی ن ، حقوق پرداخت شه؟؟؟
آخرین اخبار