نگاه ویژه وزارت نیرو به سیستان و بلوچستان؛

طرح تأمین منابع آبی جدید برای سیستان و زاهدان در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو به سیستان و بلوچستان و پیشرفت مطلوب طرح تأمین آب منطقه سیستان و زاهدان، گفت: تأمین اعتبار از منابع مالی جدید و ویژه به تسریع در تکمیل طرح کمک می‌کند.

 اتابک جعفری در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: زندگی مردم در منطقه سیستان تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به این وضعیت پروژه‌های متعددی در سیستان و بلوچستان تعریف و اجرای طرح‌های اضطراری نیز با هدف تأمین آب شهر زاهدان و سیستان عملیاتی شده تا علاوه بر چاه نیمه‌ها منابع دیگری برای تامین آب در منطقه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت این طرح‌ها در مدت زمان کوتاه، گفت: با تأمین به موقع اعتبارات برای ساخت آب‌شیرین‌کن و ایستگاه پمپاژ، دیگر دغدغه‌ای برای تکمیل طرح های آبرسانی در این خطه نخواهد بود.

وی اظهار کرد: تمام اعتبار تخصیصی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های اضطراری در سیستان و بلوچستان، توسط وزارت نیرو و از محل اعتبارات تنش تامین شده که جهت تسریع و تکمیل به اعتبارات ویژه تری از سایر منابع نیاز دارد.

جعفری نگاه ملی و استانی برای پیشبرد طرح‌های اضطراری تأمین آب در سیستان و بلوچستان را اثرگذار دانست و از استاندار خواست تا از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت کمک به تأمین منابع مالی استفاده شود.

وی طرح اضطراری آب را در زمره طرح‌های مهم و بزرگ دانست و افزود: وزارت نیرو به منظور تامین منابع مالی این طرح‌ها از همه امکانات در اختیار استفاده خواهد کرد، اما انتظار می رود استاندار سیستان و بلوچستان نیز با معرفی طرح‌های اضطراری استان در سطح ملی به منظور تأمین اعتبار از دیگر منابع، به وزارت نیرو کمک کند.

 
 

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار