اعرافی در دیدار با علمای اهل سنت هند مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی ایران در کنار مظلومان جهان است

مدیر حوزه های علمیه گفت: سخن جمهوری اسلامی، عزت و عظمت جهان اسلامی است.

 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت هندوستان که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هند را یک کشور بسیار بزرگ در عالم شرق می‌دانیم، اظهار کرد: هند باید جایگاه بزرگ خود را در جهان احراز کند.

وی ادامه داد: به تمام کشورهایی که مسلمانان در آن حضور دارند، اعتماد می‌دهیم که حضور مسلمانان در جهت تقویت و استحکام بیش‌تر دولت‌ها است.

تدریس ۲۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی در قم

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قم امروز یک محور بزرگ علمی و معرفتی در ایران و جهان اسلام است، یادآور شد: هم‌اکنون در قم بیش‌از ۱۰۰ هزار نفر از سراسر ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان در علوم اسلامی تحصیل می‌کنند. بیش از ۲۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی در شهر قم تدریس می‌شود.

آیت الله اعرافی افزود: اقتصاد اسلامی، اخلاق اسلامی، فقه و اصول، فلسفه، کلام، قرآن و حدیث، تاریخ و … ازجمله این رشته‌ها هستند و بیش از ۳۰۰ مدرسه و مؤسسه علمی و تحقیقی در عرصه علوم اسلامی در قم فعال است، ابراز کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ مجله در علوم و معارف گوناگون اسلامی در قم تولید و منتشر می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه روزانه صدها کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف در قم تولید و منتشر می‌شود، اظهار داشت: روزانه بیش از ۲ هزار کلاس درس در حوزه علوم اسلامی در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه قم در ۱۰۰ سال اخیر توسعه مرزهای علوم اسلامی به مرزهای گوناگون را داشته است، مطرح کرد: حوزه علمیه قم نگاه تطبیقی و مقایسه‌ای اسلام با نگاه غربی و نقد این نگاه را نیز دنبال می‌کند.

سخن جمهوری اسلامی، عزت و عظمت جهان اسلامی است

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران و انقلاب اسلامی در کنار مسلمانان مظلوم بدون در نظر گرفتن مذهب آن‌ها بوده است، ابراز کرد: ما برای نجات مسلمانان بوسنی، فلسطین و افغانستان خون داده‌ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سخن جمهوری اسلامی، عزت و عظمت جهان اسلامی است، اظهار داشت: این راه توسط امام خمینی (ره) آغاز و با رهبری مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: حتی اگر از عربستان نیز در این مسیر و حمایت از فلسطین درخواست همراهی ببینیم قطعاً با آن‌ها نیز همراه خواهیم شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگر تمام کشورهای اسلامی یک ماه علیه اسرائیل در مجامع بین المللی قیام کنند، کار اسرائیل تمام خواهد شد، مطرح کرد: تمام عالم اسلام بدون هیچ مجامله‌ای باید بگویند در اسرائیل، میان فلسطینیان اصیل رفراندوم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه از رابطه علمی با مسلمانان هند استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم مشکلات، پیشرفت‌های فراوانی داشته است که این پیشرفت‌ها شامل حال حوزه‌های علمیه نیز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۲
اولین مظلوم خود مردم ایران هستند که سیصدهزار شهید دادند تا بتوانند دروطن خود زندگی کنند.انوقت رفته اند ده میلیون بیگانه را چهل سال است آورده اند ایران که اکنون کمپین گذاشته اند برای مالکیت ایران .انوقت ده میلیون جوان ایرانی بیکار و یازده میلیون دختر و پسر ایرانی مجرد که از اولین حقوق خود ازدواج و خانه ومسکن و ارزانی محروم و کشور را داده اند دست مردمانی بیگانه که هر کدام ده تا پانزده فرزند به دنبالشان است.وتهدید برای آینده ایران.
آخرین اخبار