در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد؛

نخستین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های همکاری محققان ایرانی

همایش یک روزه معرفی ظرفیت‌های همکاری با سرن و سزامی در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه این رویداد علمی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز بین المللی "تابش سینکروترون برای کاربرد‌های تجربی در خاورمیانه (SESAME) " شناخته شده است گفت: این همایش با هدف اطلاع رسانی فعالیت‌های مهم این مراکز به محققان کشور و شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.


محمدرضا عطار با بیان اینکه معرفی زمینه‌های همکاری و توانمندی‌های محققان ایرانی به این مراکز بین المللی و همچنین خدماتی که این مراکز می‌توانند به کشور ما داشته باشند، اساس شکل گیری این رویداد را فراهم کرده است.


وی با بیان اینکه کشور ما عضو بیش از ۷۰ موسسه علمی بین المللی است گفت: محققان کشورمان در حوزه‌های ساخت قطعات شتاب پرتو دهی در مقیاس بین المللی می‌توانند فعالیت کنند و زمینه‌های همکاری مشترک با دو مرکز شتابدهنده در کشور روسیه برای ایجاد آزمایشگاه‌های چشمه نور و شتاب دهنده‌های پزشکی فراهم شده است.


سرن (CERN) یا سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان است که در سال ۱۹۵۴ در کشور سوییس ایجاد شد و ۵۸۰ دانشگاه و مؤسسهٔ پژوهشی از ۸۰ کشور جهان به عضویت آن درآمده‌اند.


شتابگر عظیم سرن، بزرگ‌ترین طرح علمی بشر است که ایران و به‌ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان سهم به سزایی در راه‌اندازی آزمایشگاه CMS این طرح داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.