وزیر راه و شهرسازی

توسعه قطار پرسرعت تهران- اصفهان سیاست قطعی دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل طرح قطار پرسرعت تهران- اصفهان سیاست قطعی دولت است و این طرح را به زودی در دولت به اتمام خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید مراحل پیشرفت قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان گفت: این طرح یکی از وعده‌هایی بوده که سال‌های سال داده شده و درصد کمی پیشرفت کرده و این کار را به زودی در دولت به اتمام خواهیم رساند.


مهرداد بذرپاش افزود: هم اینک طرح قطار سریع السیر مشهد- تهران در آستانه قرارداد است و یکپارچه سازی قطار پرسرعت مشهد- تهران- قم اصفهان و بالعکس را در دستور کار داریم و در آینده در دیگر خطوط ریلی زنجیره و کریدور خطوط پرسرعت در کشور را تکمیل خواهیم کرد.


او  گفت: البته رقم‌های سرمایه گذاری این طرح اعداد بزرگی است و باید از روش‌های مختلف منابع مالی تامین کنیم که برخی شامل تهاتر و گشایش‌های اسناد اعتباری با شرکای خارجی است که می‌خواهند کمک کنند.


وزیر راه و شهرسازی افزود: برخی دیگر از بخش‌های دولت موضوع سوددهی این طرح را بررسی می‌کنند که چه زمانی بازگشت سرمایه خواهد داشت.


او  با بیان اینکه تامین اعتبار اسنادی برای منابع مالی نیاز است، افزود: پیمانکاران این طرح مشغول کار بوده و مدیران استانی دنبال کار هستند و ما پیگیر تامین منابع مالی خواهیم بود.


بذرپاش گفت: زمانی برای بهره برداری این طرح از هم اکنون اعلام نمی‌کنیم، چون ممکن است محقق نشود، اما در دولت درباره این طرح هیچ ابهامی نداریم.


او در پاسخ به سوال خبرنگار درباره آزادراه اصفهان - شیراز گفت: این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۲
اتصال شهرک صنعتی شکوهیه قم به ایستگاه راه آهن گارمانوری انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۲
قطار پرسرعت اراک تهران ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۲
توسعه ریلی = کاهش حوادث جاده ای
آخرین اخبار