به کارگیری دانش پلیسی پزشکی فراجا در عرصه مبارزه با مواد مخدر/ تولید و توزیع بیش از هزار نوع ماده روانگردان صنعتی در جهان

معاون بهداد فراجا با اشاره به برخورداری فراجا از متخصصان و آزمایشگاه‌های مجهز تشخیص مواد مخدر از اهتمام این معاونت برای به کارگیری دانش پلیسی پزشکی و امکانات پیشرفته فراجا درعرصه مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردار دکتر هادی شیرزاد در نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت بهداد فراجا با خطیر و پیچیده توصیف کردن حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: فعالان این عرصه از سویی با تولیدکنندگان متبحر مواد مخدر از نوع صنعتی و نوین و از طرف دیگر با تیم‌های حرفه‌ای قاچاقچیان مواد مخدر مواجه هستند.
 
معاون بهداد فراجا گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان فرصتی برای توسعه و تقویت همکاری‌های پلیس‌های دنیا با کشورمان در مقابله با ترانزیت قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود تا همه کشور‌ها ضمن تبادل تجارب و امکانات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سهیم باشند.
 
سردار شیرزاد با بیان اینکه فراجا از متخصصان و آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته در حوزه مواد مخدر برخوردار است، گفت: معاونت بهداد فراجا همواره برای به اشتراک گذاشتن دانش پلیسی پزشکی و امکانات موجود با ستاد مبارزه با مواد مخدر اهتمام دارد و امیدواریم توفیق داشته باشیم که در امر خطیر مبارزه با مواد مخدر سهیم باشیم. 
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این نشست علمی تخصصی، گفت: اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها به عنوان یکی از ۴ بحران عمده در جهان و از دغدغه‌های نظام‌های جهانی و آحاد مردم محسوب می‌شود که از سال ۱۹۰۹ تا کنون ساختار‌های سازمان یافته کشور‌های دنیا را درگیر خود کرده است.
 
"علیرضا کاظمی" افزود: با وجود ۱۱۴ سال مبارزه و قانون گذاری‌های مختلف همچنان قاچاق و تولید مواد مخدر به عنوان تجارت پر سود و کم زحمت سوداگران مرگ روبه افزایش است به طوری که در دو دهه اخیر تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شده است.
 
وی با بیان اینکه هزار و ۱۲۷ نوع ماده روانگردان صنعتی در جهان تولید و توزیع شده است، گفت: الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و حتی ترکیبی تغییر یافته است و علاوه بر این جهان با کاهش سن مصرف مواد مخدر و تغییر الگوی جنسیتی مصرف مواجه است.
 
این مقام مسئول با بیان این که اعتیاد یک بیماری پیچیده و درهم تنیده جسمی، روحی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: نگاه صرفا جسمی به درمان اعتیاد و پیچیدن نسخه مشابه برای همه معتادان اثربخش نیست و ما در این حوزه به شدت نیازمند الگو‌های متفاوت دارویی و درمانی هستیم.
 
وی با اشاره به این که پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: کشورمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان پیشتاز است و دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه کشفیات و قاچاق مواد مخدر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار