انتشار فایل صوتی ترامپ درباره اسناد محرمانه پنتاگون

شبکه سی ان ان فایل صوتی را منتشر کرده که در آن رئیس‌ جمهور سابق آمریکا درباره داشتن اسناد محرمانه پنتاگون گفتگو می‌کند.

در فایل صوتی فاش شده از سال ۲۰۲۱ که روز دوشنبه توسط CNN منتشر شده، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مستقیماً اذعان می‌کند که می‌داند سندی که در اختیار دارد "محرمانه" است، از طبقه بندی خارج نشده است و اگر او هنوز هم رئیس جمهور بود می‌توانست آن را از حالت طبقه بندی خارج کند.

این فایل صوتی که توسط سی‌ان‌ان به دست آمده و منتشر شده است، ابتدا توسط دادستان‌های فدرال که در مورد نگهداری ترامپ از اسناد طبقه‌بندی شده تحقیق می‌کردند، به دست آمد.

سی ان ان اواخر ماه گذشته در مورد وجود این فایل صوتی گزارش داده بود که این یک مدرک کلیدی در پرونده بازپرس ویژه جک اسمیت علیه ترامپ بود. متن بخشی از این فایل صوتی در کیفرخواست علیه ترامپ بود که اوایل این ماه خود را بیگناه اعلام کرد.

به نظر می‌رسد این فایل ۲ دقیقه‌ای نشان می‌دهد که ترامپ درباره اسنادی صحبت می‌کند که جزئیات حمله احتمالی به ایران را نشان می‌دهد.

رناتو ماریوتی، دادستان سابق فدرال روز دوشنبه در توییتر گفت که این کلیپ صوتی «حتی از آنچه در کیفرخواست خوانده می‌شود مذموم‌تر است».

ترامپ هفته گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز مدعی شد: "هیچ سندی وجود نداشت. این حجم عظیمی از اسناد و هر چیز دیگری بود که درباره ایران و چیز‌های دیگر صحبت می‌کرد. "

ترامپ ادامه داد:" من به خودی خود سندی نداشتم. چیزی برای حذف طبقه بندی وجود نداشت. این‌ها داستان‌های روزنامه، داستان‌های مجله و مقالات بود. "

هیئت منصفه فدرال اوایل این ماه ترامپ را به ۳۷ مورد از جمله نقض قانون جاسوسی به دلیل "نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی" متهم کرد.

از آنجایی که فایل مربوط به سال ۲۰۲۱ است، مشخص نیست که آیا سند خاصی که ترامپ به آن اشاره می‌کند قبل از اوت ۲۰۲۲ به آرشیو ملی تحویل داده شده است یا اینکه آیا این سند جزء هزاران سندی بوده که FBI در تحقیقات خود کشف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
الان که با اومدن هوش مصنوعی فایل صوتی ارزشی نداره, خیلی راحت میشه صدای ادما رو تقلید کرد...
آخرین اخبار