بیش از ۳۸۰ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سه ماه ابتدای امسال میزان صادرات کالا از استان ۳۸۲ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات استان در سال گذشته یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد رشد داشته است.

او درباره واردات به استان در سال ۱۴۰۱ افزود: ۶۴۴ میلیون دلار واردات داشتیم که نسبت به ۱۴۰۰ واردات کالا به استان ۱۲ درصد رشد داشته است زیرا رویکرد واحدهای استان برای واردات تغییر کرده بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در سه ماه ابتدای سال جاری میزان صادارت کالا از خراسان رضوی ۳۸۲ میلیون دلار بوده که نسبت به  سال قبل ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد این در حالی است که صادرات کشور ۹ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان واردات کالا به استان در این مدت ۱۶۳ میلیون دلار بود که با سال قبل برابری می‌کند.

جعفری درباره در حوزه ترانزیت با توجه به اتفاقات مهم در مرزها روند و رشد خوبی در بحث ترانزیت در سال  ۱۴۰۱ صورت گرفت و ۴۱ درصد ترانزیت استان نسبت به ۱۴۰۰ رشد داشت. ۹۴۸ هزار ترانزیت مقصد افزایش داشت. در حوزه تجارت چمدانی یا بازرچه ای با توجه به شروع به کار مجدد مرز باجگیران در آبان ماه در ۱۴۰۱ دو میلیون و ۹۱۶ هزار دلار صادرات چمدانی در سال قبل صورت گرفت که این میزان در سه ماه سال جاری یک میلیون  و ۸۳۴ هزار دلار بوده اسیت و امید است  سهمیه ۱۰ میلیون دلار را پر کنیم.

او تصریح کرد: در مشهد در ابتدای سال ۱۴۰۱ سه انبار اختصاصی در استان داشتیم که یکی فعال بود اما در انتهای سال گذشته به ۳۱ انبار اختصاصی رسید همچنین تجمیع گمرک سرخس و گمرک منطقه اقتصادی موجب بالارفتن ترانزیت ریلی خارجی شد. در مرز باجگیران با توجه به رویکردهای صورت گرفته روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ مسافر از طریق مرز وارد کشور می‌شوند.

برچسب ها: گمرکات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.