خراسان رضوی قطب تولید صنایع دارویی و پزشکی کشور است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان قطب تولید صنایع دارویی و پزشکی است و تولیدکنندگان این بخش، با تولیدات خود جایگاه ممتازی در حوزه بهداشت و درمان کشور به دست آورده‌اند.

فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در زمینه آمار تولید و کیفیت محصولات دارویی و پزشکی، گفت: بخش دارویی و تجهیزات پزشکی جزو صنایع پیشرو خراسان رضوی است و بر این اساس باید نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش وجود داشته باشد.

او افزود: پیش از این برای تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز این صنعت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق گرفته بود که اکنون ارز ۴۲ هزار تومانی در اختیار الین بخش قرار می‌گیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اکنون فعالان این حوزه برای تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند که امید است مسئولان در این خصوص برنامه‌ای حمایتی را مد نظر داشته باشند.

ابراهیمی بیان کرد: از سوی دیگر برخی از واحد‌های دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی، طرح‌های توسعه‌ای دارند که با حمایت مسوولان امکان رفع مشکلات آن‌ها وجود دارد تا در نهایت و با افزایش تولید، شاهد تامین برخی از دارو‌های جدید مورد نیاز کشور و همچنین گردش اقتصادی مناسب برای استان باشیم.

او در خصوص صادرات دارو و تجهیزات درمانی و بهداشتی به دیگر کشور‌ها نیز تصریح کرد: اولویت اصلی صنایع دارویی، تامین نیاز داخلی کشور است و از سوی دیگر با توجه به اینکه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از ارز مرجع استفاده می‌کنند به صورت محدود امکان صدور تولیدات آن‌ها به برخی کشور‌های پیرامونی فراهم شده است که امید است در آینده به جایگاهی برسیم که بتوانیم نیاز دارویی منطقه و کشور‌های همسایه را نیز، با توجه به کیفیت محصولات تولیدی خود، در اختیار بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.