طنین انداز شدن دعای عرفه در مساجد و حسینیه‌های کرمانشاه/گلزار شهدا محل اصلی برگزاری دعای عرفه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از طنین انداز شدن دعای عرفه در مساجد و حسینیه‌های کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : روز عرفه مصادف با روز نهم ذیحجه در تقویم اسلامی است و در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می‌کند.

وی افزود: امسال دعای پرفیض عرفه در مساجد و حسینیه‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم اصلی مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.

احمدی بیان کرد: مراسم دعای عرفه در گلزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان و مداحی حاج سعید قانع و حجت الاسلام محمدرسول کرمی از ساعت ۱۶ فردا چهارشنبه هفت تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز خسروی نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلی است مراسم قرائت دعای عرفه در نقطه صفر مرزی برگزار می‌شود .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در اکثر مساجد استان و به صورت ویژه در مزار شهدای کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی عبدی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در مزار شهدای کرمانشاه به صورت ویژه برگزار خواهد شد، از عموم مردم کرمانشاه برای حضور پرشور در این مراسم دعوت کرد.

عبدی در ادامه دعای عرفه را منتسب به امام حسین (ع) دانست و گفت: این دعا همه ساله روز قبل از عید قربان توسط حجاج در صحرای عرفات خوانده می‌شود و خواندن آن در هر جای دیگری مورد تاکید است.

 عبدی یادآور شد: روز نهم ذیحجه مصادف با روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) (سفیر دشت کربلا) است که قرائت دعای عرفه همراه با روضه حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا در این روز توصیه شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.