از کشف خودرو ۴۰ میلیارد ریالی تا دستگیری سارق با ۵۰ فقره سرقت در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۵ تیرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو حامل ۱۱۶ کیلو تریاک در محور شیراز - سپیدان

جانشین فرمانده انتظامی فارس از توقیف سواری پژو و کشف ۱۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در محور شیراز - سپیدان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی شیراز - سپیدان به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها کرده و متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار ملک‌زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است و مأموران انتظامی استان در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

۳۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۳۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکردار خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی شیراز -خرامه به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۳۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق و خارج از شبکه توزیع است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه راننده قصد انتقال سوخت‌های مکشوفه به استان‌های مرزی داشته است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف خودرو ۴۰ میلیارد ریالی در شیراز 

رئیس پلیس راهور استان فارس از توقیف لندکروزر قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس راهور استان هنگام کارشناسی خودرو‌ها (جهت تعویض پلاک) به یک سواری لندکروزر که ارقام موتور و اتاق آن دستکاری شده بود مشکوک شدند و آن را برای مورد بررسی قرار دادند.

او ادامه داد: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو بدون اصالت بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

متهم متواری را شناسایی کنید 

پلیس فارس با انتشار تصویری از یک متهم متواری از شهروندان خواست در صورت مشاهده یا شناسایی او مراتب را اطلاع دهند. 

فرماندهی انتظامی استان فارس با انتشار تصویر متهم متواری سعید پرتوی آقجه از مردم خواست تا در صورت مشاهده این فرد، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

متهم متواری سعید پرتوی آقجه

این متهم به مشخصات سعید پرتوی آقجه فرزند اسماعیل متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی است.

بنا به درخواست مرجع قضائی، تصویر بدون پوشش این متهم در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا کسانی که متهم را مشاهده و یا اطلاعاتی از وی دارند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق اماکن خصوصی با ۵۰ فقره سرقت در شیراز دستگیر شد 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز، از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۵۰ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت جانشین فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده جنوب شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و ۲ خریدار اموال مسروقه را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری اموال مسروقه از قبیل در، پنجره و شیرآلات ساختمانی کشف شد.

سرهنگ ضربت با بیان اینکه متهم تاکنون به ۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند. 

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از دستگیری سارقان حرفه‌ای و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان بوانات، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی و انتظامی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند ۳ نفر سارق را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴ دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی کشف شد، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

 کشف بیش از ۴۷ کیلو تریاک در فسا 

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید حامل ۴ تخته فرش مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ماموران انتظامی موفق به کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که لابه لای فرش‌ها جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و روانه دادسرا شدند، تأکید کرد: پلیس در جهت برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق در مهر 

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان مهر بیان کرد: مأموران انتظامی مهر در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از بازرسی از خودرو ۵ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی خارجی قاچاق که بدون هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می‌کند و پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عملکرد پلیس کوار در خردادماه امسال

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در خردادماه، از کشف ۳۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: پلیس شهرستان کوار با بسیج همه امکانات و جلب مشارکت مردمی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس در خرداد ماه امسال ۱۴ سارق دستگیر و ۳۸ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: کشف یک میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۶ نفر و توقیف ۱۶۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.
این مقام انتظامی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

کشف ۱۶ کیلو مواد مخدر در نی ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز کرد: در جهت طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل مسیر‌های حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۱۶ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود، شدند.
فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسر شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف بیش از ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی دولت آباد در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار