پایان دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در مشهد

مراسم پایانی دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در مشهد برگزار شد.

این دوره با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان منتخب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی در روز‌های چهارم و پنجم تیرماه، برپا و مراسم اختتامیه آن نیز امروز دوشنبه در محل هنرستان هنر‌های زیبا در مشهد برگزار شد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در مراسم اختتامیه این دوره، با اشاره به اینکه ظریف‌ترین احساسات بشری را می‌توان با تئاتر بیان کرد، گفت: زنده، ملموس و قابل دسترس بودن، از جمله ویژگی‌های هنر تئاتر است.

حجت الاسلام حسن افکار اظهار کرد: تئاتر، هنری عالی و مترقی است که با استفاده از ظرفیت کانون‌ها می‌توان آن را مردمی کرد و این روند آموزشی و مدرسه گونه ادامه خواهد داشت.

مشاور هنری فهما و دبیر مدرسه تئاتر شبستان هم در این مراسم گفت: این دوره با هدف تقویت تئاتر مساجد و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی، در ستاد امور مساجد کشوری برگزار شده و قرار است در مرکز ۹ استان به صورت کارگاهی دو روزه برگزار شود.

حسین عالم بخش افزود: اولین اجرا در مازندران و دومین آن در خراسان رضوی برگزار شده است.  

او وظیفه تئاتر را ارتقای سبک زندگی در همه اقصی نقاط جهان دانست و افزود: هدف از برگزاری این دوره، کسب رتبه در جشنواره‌ها نیست، اما ما موظف هستیم به مخاطبمان خدمات فرهنگی، هنری ارائه دهیم.

عالم بخش افزود: سامانه فضای مجازی استان‌ها در ستاد مرکزی، حدود یک هفته است که راه اندازی شده و کار خود را شروع کرده است که در ادامه دوره‌های آموزشی در سامانه بارگذاری خواهد شد.  

او با اشاره به وجود ۲۶ هزار کانون مساجد در کشور، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان در همه آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کرد، اما نسبت به رونق مدرسه شبستان در تمامی کانون‌ها امیدوار هستیم.

مقرر شده است گروه‌های نمایشی منتخب هر استان، در آذرماه در جشنواره سراسری تئاتر شبستان در تهران شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار