خسارت ۴۱۹ میلیارد تومانی حوادث طبیعی درخراسان شمالی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حوادث طبیعی در بهار امسال ۴۱۹ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرد.

غلامرضا شفیق گفت: در  حوادث بهار امسال ۲۹۶ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان‌های اسفراین، راز و جرگلان، شیروان، مانه و سملقان، بجنورد و جاجرم تحمیل شد.

او گفت:خسارت این حادثه سیل به بخش تاسیسات زیر بنایی ۴۳ میلیارد تومان و به ساختمان‌های مسکونی و تجاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

شفیق گفت: همچنین سیلاب خردادماه جاری ۳۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان‌های شیروان و فاروج خسارت وارد کرد، که علاوه برآن خسارت این حادثه به تاسیسات زیربنایی، ساختمان‌های دولتی و عمومی ۳۲ میلیارد تومان گزارش شد.

به گفته او همچنین در این حادثه طبیعی به ساختمان‌های مسکونی و تجاری در شیروان و فاروج هشت میلیارد خسارت وارد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گفت: دیررس بهاره اواخر اردیبهشت ماه امسال هم به بخش دام و طیور استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

بر اساس گزارش دفتر مدیریت بحران استانداری بیشترین میزان خسارت حادثه‌های طبیعی در استان مربوط به بخش کشاورزی است از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا بخشی از خسارت‌ها از طریق بیمه جبران شودو کشاورزان بتوانند از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی بهره‌مند شوند.

شمالی ۳۴۴ هزارهکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.