رسیدگی به بیش از ۸۰۵ هزار پرونده در دادگستری البرز

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۵ هزار پرونده در دادگستری و شورا‌های حل اختلاف رسیدگی شد.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته بیش از ۷۹۹ هزار پرونده در دادگستری و شوراهای حل اختلاف طرح شده  که بیش از ۸۰۵ هزار پرونده بررسی شده است ،در سال گذشته موفق شدیم برخی از پرونده های سنوات قبل هم بررسی کنیم.

فاضلی هریکندی افزود: در زمینه سرقت به عنوان جرم اول استان در سال ۱۴۰۱ با حدود ۱۶ درصد کاهش به رتبه ۱۱ کشوری رسیدیم، در حوزه کلاهبرداری هم ۱۱ درصد کاهش داشته ایم.

او در زمینه ایجاد قرارگاه ملی تغییر کاربری هم گفت: در سال گذشته از تغییر کاربری بیش از ۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان جلوگیری شده است و در طول سال‌های گذشته حدود ۲۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری شده آزاد سازی شده و  ۷۶۲ حلقه چاه آب غیرمجاز نیز شناسایی و مسدود شده است. 
او گفت: با احیای واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال جدید در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲هزار شغل در استان ایجاد شده و با عملکرد مثبت در زمینه تداوم اشتغال هم بیش از ۲۹۰۰ شغل در استان حفظ شده است. 

او با اشاره به موضوع اطاله دادرسی در زمینه‌های پرونده‌های قضایی گفت: ورودی‌های پرونده‌های ما بالاتر از متوسط کشوری است، اما با تلاش‌های صورت گرفته خروجی پرونده‌ها و رسیدگی‌های ما هم بالاتر از میانگین کشوری است، رسوب پرونده‌ها در استان بالاست و با تلاش‌های صورت گرفته بنا داریم با افزایش تعداد قضات و گسترش امکانات دادگستری استان این پرونده‌ها هم به سرعت بررسی و رای منجر شود.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.