راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب دانشگاه شهرکرد

فروشگاه اینترنتی کتاب دانشگاه شهرکرد با هدف دسترسی آسان، تسریع امور، ایجاد شفافیت و معرفی دانشگاه شهرکرد راه اندازی شد.

مهدی قاسمی رییس اداره انتشارات و مجلات پژوهشی دانشگاه شهرکرد، رویکرد جدید این اداره را الکترونیکی کردن سامانه‌ها عنوان کرد و گفت: فروش کتاب به صورت حضوری و عدم دسترسی علاقه‌مندان و نبود تبلیغات مناسب برای کتاب‌های انتشار یافته، از مشکلات اداره انتشارات دانشگاه شهرکرد در گذشته بوده است.

رییس اداره انتشارات و مجلات پژوهشی دانشگاه شهرکرد افزود: در سامانه فروشگاه اینترنتی دانشگاه شهرکرد در گام اول فروش کتاب مد نظر قرار گرفت که با همکاری اداره فناوری و اطلاعات کلیه کتاب‌ها با مشخصات کامل از جمله تصاویر جلد کتاب، نویسنده، قیمت و ... وجود دارد و امکان پست کتاب به سراسر کشور نیز فراهم است.

دکتر مهدی قاسمی از امتیازات این سامانه، معرفی تازه‌های نشر انتشارات دانشگاه شهرکرد، واریز به صورت آنلاین، شفافیت مالی و گزارش گیری میزان فروش و میزان در آمد حاصل از فروش را عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


رییس اداره انتشارات و مجلات پژوهشی دانشگاه شهرکرد، فروش حضوری و عدم تبلیغ و بازاریابی مناسب را از دلایل به فروش نرفتن ۴۵ عنوان کتاب در مخزن کتاب دانشگاه شهرکرد دانست.

مهدی قاسمی در ادامه افزود: کاهش برخی از هزینه‌های دانشگاه و خلق در آمد از دیگر امتیازات این سامانه است.

رییس اداره انتشارات و مجلات پژوهشی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه اداره انتشارات دانشگاه، آینه‌ای از خروجی‌های علمی دانشگاه است گفت: دانشگاه شهرکرد با خروج فروش کتاب از سنتی به الکترونیکی، دسترسی علاقه‌مندان را آسان‌تر کرده که با اجرای این طرح در حدود دو هفته حدود ۵۰ جلد کتاب به فروش رسیده است.

مهدی قاسمی گفت: از دیگر امتیازات این سامانه علاوه بر فروش اینترنتی کتاب، بررسی آثار و کتب است و نویسنده می‌تواند در هر مرحله در فرایند بررسی کتاب قرار گیرد که در تسریع روند داوری کتاب نیزبسیار موثر است، در گذشته این فرایند به صورت سنتی و دستی انجام می‌پذیرفت که زمان بر بود و باعث می‌شد نویسنده‌ها کتاب‌های خود را بیرون از دانشگاه چاپ کنند.

رییس اداره انتشارات و مجلات پژوهشی دانشگاه شهرکرد گفت: با این سامانه علاوه برفروش کتاب‌های انتشارات دانشگاه، کتاب‌های دیگری را نیز از سطح استان می‌توانیم به فروش برسانیم.

از برنامه‌های پیش روی این اداره، تقدیر از پرفروشترین کتاب‌های سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.