عقب نشینی نتانیاهو از اقدام در جولان اشغالی

در پی مقابله شدید اهالی جولان با اقدام رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های آنها، نخست وزیر این رژیم مجبور شد پروژه نصب توربین‌ را به تعویق بیندازد.

به دنبال مخالفت و اعتراضات شدید ساکنان جولان اشغالی سوریه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کار بر روی توربین‌های بادی در این منطقه را تا بعد از عید قربان متوقف کرد.

به گزارش المیادین، شیخ موفق طریف، رئیس معنوی جامعه دروزی فلسطین با حضور چند هزار نفر در کفر یاسیف همبستگی خود را با ساکنان جولان اشغالی سوریه اعلام کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو علی‌رغم اظهارات تحریک آمیز ایتمار بن‌غفیر، وزیر صهیونیست دستور توقف کار ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه را صادر کرد.

دفتر نتانیاهو به نقل از نخست وزیر اعلام کرد که او با طریف دیدار کرده و به او در این باره اطلاع داده است.

چند روز پیش شبکه المیادین گزارش داد که جمعیت زیادی از ساکنان جولان با هدف مقابله با طرح‌های اشغالگری به سمت محل کار شرکت توربین حرکت کردند و افزود که نیرو‌های اشغالگر برای جلوگیری از رسیدن معترضان به محل‌ها، چهارراه‌های منتهی به زمین‌های کشاورزی را مسدود کردند.

روز سه‌شنبه، مردم جولان اشغالی سوریه پس از اینکه نیرو‌های اشغالگر اسرائیل به دنبال تصرف زمین‌های کشاورزی آن‌ها بودند، با تاکید بر امتناع قاطعانه از استقرار توربین‌های بادی در زمین‌هایشان با آن‌ها مقابله کردند.

علاوه بر این، نیرو‌های اشغالگر اسرائیل با بمب‌های گازی به تظاهرکنندگان در جولان اشغالی سوریه حمله کردند که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد.

مردم جولان اشغالی به شدت با پروژه اشغالگری اسرائیل که هدف آن ایجاد ۳۲ توربین بادی جدید و تصرف زمین‌های متعلق به کشاورزان سوری در مجدل شمس و مساعده است، مخالف هستند.

هر توربین بادی حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و مناطق وسیعی را برای استفاده در نگهداری و ذخیره سازی مصادره خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خوب کاری نداره صبرکنن توربین ها نصب بشه بعد با ار پی جی توربین ها را ساقط کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
نتانیاهوی دزد و کودک کش و نجس و بی وجود
آخرین اخبار