نمایشگاه بین‌المللی فناوری های رایانه افتتاح شد

بیست‌وششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکمعا صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا هفتم تیر نیز این نمایشگاه برپا خواهد بود.

این نمایشگاه با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، محمدصادق خیاطیان رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از راه‌اندازی هاب یا مراکز ملی در حوزه‌های گوناگون فناوری همچون میکروالکترونیک، اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات را با محوریت بخش خصوصی در دستور کار دارد. برای این که مقهور فناوری نشویم و در حرکت پرشتاب تحولات، سوار بر قطار پیشرفت باشیم، باید بتوانیم از مصرف‌کننده صرف فناوری فراتر رفته و در لایه‌های عمیق‌تر به تولید و توسعه فناوری بپردازیم.

وزیر ارتباطات پس از افتتاح رسمی این نمایشگاه از دو سالن آن دیدن کرد و با حضور در غرفه‌‌‌ها و گفت‌وگو با صاحبان صنایع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان تازه‌ترین دستاوردهای ارائه‌شده به بیست و ششمین دوره الکامپ قرار گرفت.

 حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی که بیش از ۱۵۰ شرکت از آن‌ها استارتاپ و دانش‌بنیان هستند، در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه امسال با شعار  «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» علاوه بر شرکت‌های داخلی، میزبان ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق نیز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار