کشف ۵ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و ۵ هزار قاچاقچی و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

آقای رنجبر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پدیده شوم مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان بحران چهارم در جهان شناخته شده است اظهار کرد: تنها راهکار برون رفت از این پدیده پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از عواقب مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: بر اساس آخرین شیوع‌شناسی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد و در استان آذربایجان‌شرقی ۱.۲۲ درصد است.

آقای رنجبر اعلام کرد: در سال گذشته پنج تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و پنج هزار نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده، حمل‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در استان ادامه داد: دستگاه ایکس ری (آشکارساز) در مرز نوردوز با ارمنستان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب‌پذیر شهری و روستایی در استان گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر به منظور پیشگیری‌های فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی در این محلات اجرا می‌شود.

در این جلسه از فعالان عرصه جهاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از خانواده شهید عبدالله نوری جوبند و جانباز سرافراز سرهنگ جعفری تجلیل و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.