کارشناس والیبال:

چوب جوانی تیم ملی را در لیگ ملت ها می خوریم/ صعود به مرحله بعدی بستگی به مسابقات در آمریکا دارد

ساسان خداپرست گفت: تیم ملی والیبال به خاطر جوانی و اشتباهات فردی در لیگ ملت ها موفق نبوده است.

ساسان خداپرست کارشناس والیبال درباره شکست تیم ملی والیبال ایران برابر تیم ملی هلند در  آخرین بازی هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال  اظهار کرد: ما چوب جوانی تیم را می‌خوریم و تیم را تغییر دادیم و باید این نتایج هم بگیریم. چند بازیکن نسل طلایی دورانشان تمام شده و یا خودشان از تیم ملی رفتند و یا مربی به آن‌ها اعتقاد ندارد و به جای آن‌ها چند بازیکن جوان  می‌گذارد همین موضوع باعث می‌شود تیم ملی  ۲۴ بر ۲۰ که از ایتالیا جلو افتاده بود در پایان شکست بخورد و ۲۰ بر ۱۷ که برابر تیم ملی آمریکا جلو بود را به خاطر جوانی می‌بازد، اما در کل ما می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم.

او افزود: ما یکی، ۲ بازیکن را می‌توانستیم استفاده کنیم که بهتر نتیجه بگیریم، اما این نظر مربی تیم ملی والیبال است و ما در داخل  اردوی تیم نیستیم. هم در پست دریافت کننده ما مشکل داریم و نبود میلاد عبادی پور کامل به چشم می‌آید و دریافتمان نمی‌رسد. همچنین بازیکنانمان اشتباهات فردی شان خیلی بالاست. اسفندیار با وجود اشتباهات زیاد تعویض نشد. به نظرم عطایی روی یکی، ۲ بازیکن تاکید می‌کند و دیر تعویضشان می‌کند و یا اصلا آن‌ها را عوض نمی‌کند.

خداپرست گفت: در بازی با آمریکا که ۲۰ بر ۱۷ جلو بودیم اشتباهات اسفندیار باعث شد که برد را با باخت عوض کنیم. وقتی ۳ بر ۲ بازی با هلند را باختیم به خاطر اشتباهات فردی شکست خوردیم. برای دور سوم باید با همه توان خود بازی کنیم و اگر بتوانیم میلاد عبادی پور را برگردانیم خیلی خوب می‌شود و از بازیکنان باتجربه‌تر بیشتر استفاده کنیم. به نظرم در دور سوم تاکیدی که عطایی بر روی اسفندیار و خان زاده دارد کمتر از آن‌ها استفاده کند.

کارشناس والیبال تصریح کرد: خانزاده آینده بسیار درخشانی دارد و بازیکن جوانی است که اولین تورنمنت بین المللی خودش را می‌گذراند و طبیعی است که استرس داشته باشد.  اگر میلاد عبادی پور به ترکیب تیم ملی برگردد خیلی می‌تواند در دریافت‌ها کمک کند و سرمربی تیم ملی از میثم صالحی استفاده کند. چند بازیکن هم داریم که برای امتیاز گیری می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

او افزود: نتایج دور دوم به جز بازی با آلمان خیلی بد بود و آلمانی‌ها تیمشان تغییر کرده بود و تیم جوانی به مسابقات آورده بود. تیم‌های ایتالیا و آمریکا هم  ما را ۳ بر صفر بردند.  اینکه  بگویند ما جوانگرایی برای آینده  می‌کنیم،  اما تیم ملی والیبال نتیجه نگیرد قابل قبول نیست.

خداپرست درباره اینکه تیم ملی والیبال با این شرایط به مرحله بعدی لیگ ملت‌های والیبال راه می‌یابد، گفت: وضعیت صعود به دور بعدی تیم ملی والیبال بعد از برگزاری بازی‌ها در آمریکا مشخص می‌شود. کار سختی را داریم و نتایج مسابقات در آمریکا خیلی مهم است. درست است  تیم ملی جوان شده و خانه تکانی صورت گرفته است، اما نتایجی که تاکنون گرفتیم خوب نبوده است و می‌توانیم با اضافه کردن چند بازیکن بهتر از این باشیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۰۰:۴۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کاملا در اشتباهید ما چوب نگرش یک مربی بی کفایت را میخوریم بعد از باخت جلوی تیم ژاپن به چه راحتی در تریبون همه رسانه ها اعلام میکند باخت به ژاپن برای ما هیچ اهمیتی ندارد کسی که این دیدگاه را دارد جایگاه ۱۲ جدول از سرش هم زیاد است.
آخرین اخبار