آتش پراکنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نقاط مرزی

مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان متقابلاً مدعی حمله به مواضع یکدیگر در نقاط مرزی شدند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی ارمنستان امروز شنبه چندین بار مواضع جمهوری آذربایجان مستقر در شهرک حیدرآباد در منطقه خودمختار نخجوان را مورد حمله قرار دادند که به دنبال آن یگان‌های ارتش باکو نیز دست به اقدامات تلافی جویانه زدند.

به گزارش پایگاه خبری پان آرمنیان، وزارت دفاع ارمنستان غروب شنبه اعلام کرد یک کارخانه صنعتی مشترک آمریکایی و ارمنستانی در روستای «یراسخ» در ۵۵ کیلومتری جنوب «ایروان» بار دیگر مورد هدف آتش نیرو‌های مرزی جمهوری آذربایجان قرار گرفت. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز با رد ادعای ایروان، از حمله به نیرو‌های خود در منطقه «نخجوان» خبر داد.

همچنین منابع خبری امروز گزارش دادند گذرگاه لاچین مورد برخی تحرکات غیرقانونی جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

گفته می‌شود جمهوری آذربایجان، با ایست بازرسی غیرقانونی مسیر لاچین را به پایگاه نظامی با خودرو‌های زرهی و بلوک‌های سیمانی تبدیل کرده است.

مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان هفته گذشته به خبرنگاران گفت: جمهوری آذربایجان پیشنهاد ارمنستان برای برگزاری نشست کمیسیون‌های تعیین حدود مرز‌ها را پذیرفته است.

به گزارش آرمن پرس، او گفت: هنوز توافقی در مورد مکان و زمان برگزاری این نشست وجود ندارد، اما من فرض می‌کنم این دیدار در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۸:۳۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
باکو متجاوزگر است/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
قره باغ رو نصف نصفش کنن بره پی کارش دیگه
آخرین اخبار