تحلیل‌گر مسائل روسیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

گروه واگنر و شخص پریگوژین جایگاهی در میان مردم روسیه ندارند

روح الله مدبر گفت: جایگاه گروه واگنر تا زمانی برای ملت روسیه قابل احترام بود که آن‌ها برای دفاع از روسیه می‌جنگیدند نه این که به کشور خود خیانت کنند.

روح الله مدبر  تحلیل‌گر مسائل روسیه در ارتباط با شورش گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژن علیه مسکو گفت:آنچه که مشخص است شورشی که بخشی از گروه واکنر به رهبری پریگوژن صورت داده با هماهنگی کامل غرب و در ادامه کلان پروژه غربی‌ها است. این مسئله  نیز به ۲ دلیل بسیار مهم که بخشی از آن هم در سخنرانی روز گذشته پوتین بهش اشاره شد مطرح می‌شود.

وی گفت: دلیل اول آن است که پس از ۶ ماه فضای سنگین تبلیغاتی و حمایت‌ها و پشتیبانی مالی و لوجستیکی که غربی‌ها از اوکراین کرده بودند و به آن‌ها وعده ضد حمله موفقی را داده بودند این ضد حمله با مقاومت نیرو‌های روسیه با شکست سنگینی برای ارتش ناتو و آمریکا تبدیل شد و برای همین آمریکایی‌ها برای عبور از این افتضاح از ظرفیت پریگوژین که از چند ماه گذشته مشخصا مواردی را مطرح می‌کرد استفاده کردند و هم زمان از جمعه شب با بزرگنمایی شدید تبلیغاتی و حتی دورغ نمایی درباره اوضاع روسیه و مدیریت افکار عمومی قصد بر این بود که به فضای جامعه جهانی  القا کنند که اوضاع روسیه به همرریخته است، در حالی که شرایط در این کشور کاملا با ثبات است.

وی افزود: با سخنرانی که روز گذشته پوتین مطرح کرد تکلیف گروه واگنر و هر گونه شورشی که در کنار پریگوژین بماند را مشخص شد و پوتین  اعلام کرد که این‌ها خائن به ملت و کشور روسیه هستند و به زودی مجازات سنگینی می‌شوند. این شرایط در مجموع نشان دهنده آن است که طرف آمریکایی که نتوانسته در میدان نظامی در برابر روسیه به نتایج مثبتی دست پیدا کند از حربه همیشگی خود یعنی فتنه و کودتا استفاده کرده است.

مدبر ادامه داد: اما تحلیل آمریکایی‌ها از ظرفیت پریگوژین اشتباه است  آن‌ها فکر می‌کردند که او می‌تواند مجموعه‌ای وسیع را با خود همراه کند، اما اکنون مشخص است که افرادی که به پریگوژین وفادار هستند تعداد اندکی هستند و به زودی این قائله با تدابیری که اتخاذ شده است تمام می‌شود امروز دوستان و دشمنان واقعی مشخص می‌شوند و غربی‌ها مجددا در حوزه روسیه به تحلیل غلطی رسیده اند و ذوق زدگی رسانه‌های غربی ازوقایع روسیه بر مبنای یافته‌های کاملا غلط آن‌ها است.

مدبر درباره جایگاه گروه واگنر در میان مردم روسیه گفت: جایگاه این گروه تا زمانی برای ملت روسیه قابل احترام بود که آن‌ها برای دفاع و حفاظت از روسیه می‌جنگیدند نه این که به کشور خود خیانت کنند.

وی گفت: امروز واگنر و شخص پریگوژین در شرایطی که ضد حمله ناتو علیه روسیه صورت گرفته خط مقدم را ترک کردند و فضا را برای حمله نیرو‌های اوکراینی آماده کردند و این در ذهن مردم روسیه به عنوان خیانت بزرگ ثبت می‌شود و این افراد که در شرایط فعلی به روسیه خیانت کردند هیچگاه در این کشور جایگاهی نخواهند داشت.

وی درباره سرنوشت این اقدام و پریگوژین گفت: پریگوژین اکنون از جامعه روسیه طر شده است و فیلم‌هایی که از روسیه آمده نشان می‌دهد که به عنوان مثال مردم روستوف پس از سخنرانی پوتین به خیابان‌ها آمدند و به سربازان واگنر حمله کردند و عنوان می‌کردند شما خائن هستید و شهر را ترک کنید. گام اول آن است که هر کس از آغوش ملت خود بیرون رود طرد خواهد شد پریگوژین هم طرد شده و محبوبیتی ندارد. گام دوم هم پوتین اعلام کرده است که افرادی که به این شورش ادامه دهند قطعا مجازات سختی خواهند شد.

وی گفت: پس از سخنرانی پوتین پریگوژین بر مواضع غلط خود پافشای کرد و این نشان دهنده آن است که او به مجازات سنگینی خواهد رسید و این حربه جبهه غربی نیز در روسیه شکست خواهد خورد.  

وی افزود: پیوست رسانه‌ای غربی‌ها از این موضوع پیوست قوی بود یعنی از همان لحظه اول مشخص بود که سرویس‌های اطلاعاتی غربی آماده این شورش به دلیل اهداف خود بودند، اما این اهداف به نتیجه نرسید.

برچسب ها: روسیه ، پوتین ، گروه واگنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خیانت به کشوری که در ش متولد شدی وزندگی می کنی در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست و خائنین هم جایگاهی بین مردم ندارند ومردم از اونا بیزارند
آخرین اخبار