در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشکیل پرونده تخلفاتی برای بیش از هزار مدرسه غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از تشکیل پرونده تخلفاتی برای بیش از هزار مدرسه غیردولتی خبرداد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی گفت: حکمرانی در آموزش و پرورش، حکمرانی دولتی است از جمله بحث محتوای کتاب‌های درسی، چیدمان نیروی انسانی، مهیا کردن فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات یک امر دولتی است و هرساله اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی فقط اجرای دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهند گفت: اجرا را به بخش غیر دولتی در مدارس غیر دولتی واگذار کردیم و برای این فرآیند هم نظارت‌های جدی وجود دارد.

محمودزاده گفت: باتوجه به نظارت‌های جدی که انجام شده برای حدود هزار و ۲۴ مدرسه در سال گذشته پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی افزود: در این پرونده‌های تخلفاتی برخی مدارس به دلیل فضا و امکانات ناقصی که داشتند و نبود استاندارد‌های لازم تعطیل شدند و بعضی موارد هم منجر به توبیخ مدیر و موسس مجموعه شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: همه این موارد نشان دهنده این است که نظارت جدی بر مدارس غیردولتی وجود دارد و حکمرانی دولتی در این مدارس شکل گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پس چرا برا دانشگاه آزاد پرونده درست نمیکنین که آبرو و حیثیت برا اسلام نذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تو مدارس خودتو درست کن چیکار به مدارس مردم داری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اهواز
۲۰:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا وکیلی بنده معلم نیستم ولی خبر دارم در مراکز غیر دولتی افرادی دارن در مدارس غیر دولتی درس میدهند که حتی معلم های دولتی از این کارها به درستی انجام نمیدهند ولی حقوق این افراد با کمترین حقوق است که ماهی ۱میلیون ۸۰۰ هزار تومان است خدایش خیلی دارند به این معلم ها خیانت میشه در اهواز لطفا این معلم ها را شناسایی کنید و ساماندهی شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
وقتی ناظری برای نظارت وجود نداشته باشه نتیجه اش کیفیت پایین مدارس غیر دولتی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اگه یه سامانه ای بذارن که دانش آموز و اولیای دانش آموز هر جلسه معلم و کادر و تجهیزات مدرسه را ارزیابی ودر سامانه ثبت کنه و نتیجه ارزیابی در درامد کادر تاثیر داشته باشه کیفیت مدارس بالا میره وتخلف کم میشه.
آخرین اخبار