مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس:

شرایط برای سرمایه گذاران افغانستانی در منطقه ارس فراهم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت سرمایه گذاران افغانستانی برای تولید یک سری مواد غذایی در ارس و صادرات آن به روسیه و اتحادیه اوراسیا برنامه ریزی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ولایت آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران گفت با توجه به دسترسی این منطقه به کشورهای اوراسیا و همچنین ترکیه، از سرمایه‌گذاران افغانستانی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه دعوت کرد.

مجید کیانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس که در حاشیه جشن جهانی ثبت ژئوپارک «ارس»، در سازمان علمی فرهنگی یونسکو، به عنوان سومین ژئوپارک بین‌المللی ایران گفت: در منطقه آزاد ارس شرایط خوبی برای سرمایه گذاران افغانستانی داریم، به خصوص با توجه به نزدیکی و تعاملاتی که اینجا با روسیه و اتحادیه اوراسیا دارد، زیرا تنها مرز ایران با اتحادیه اوراسیا در منطقه آزاد ارس است.

کیانی با اشاره به دیدار اخیر خود با سرمایه‌گذارانی از افغانستان در حاشیه نمایشگاه ایران ـ اکسپو در تهران گفت: این سرمایه گذاران افغانستانی برای تولید یک سری مواد غذایی در ارس و صادرات آن به روسیه و اتحادیه اوراسیا برنامه ریزی داشتند و امیدواریم در ماه های آینده این سرمایه گذاری اتفاق بیافتد.

وی با توجه به دسترسی که منطقه آزاد ارس به کشورهای اوراسیا و همچنین ترکیه دارد، از سرمایه گذاران افغانستانی دعوت کرد که این منطقه را به عنوان مقصد سرمایه گذاریشان انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود که در حوزه گردشگری نیز ارس ظرفیت های خوبی دارد که یکی آن، همین ژئوپارک ارس است که می تواند برای مردم افغانستان مفید و خوب باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به تنها جایی که نبودند را هم آمدند .اگر کارکن هستند بروند درکشور خودشان سرمایه گذاری کنند.که این همه نیروی جوان دارد و آماده کار .بروند کشورشان را بسازند.
آخرین اخبار