آموزش قالیبافی برای ۱۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در بخش بشاریات

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین از آموزش قالیبافی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در روستای حاجی تپه بخش بشاریات خبر داد.

ابراهیم احسانی فر قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی که در روستای حاجی تپه بخش بشاریات از توابع شهرستان آبیک برگزار شد، گفت: این کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

احسانی فر اظهار داشت: در مجموع روستا‌های بخش بشاریات تعداد ۱۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در این دوره آموزشی شرکت کردند که پس از گذراندن ۴۵۰ ساعت آموزشی به مدت ۳ ماه، آموزش خود را در زمینه قالیبافی تکمیل کردند.

وی در ادامه افزود: به همه هنر آموزان پس از برگزاری آزمون و موفقیت در آن توسط سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

احسانی فر تصریح کرد: محصولات تولیدی این هنرآموزان به صورت تضمینی توسط راهبران شغلی خریداری می‌گردد و نگرانی از فروش محصولات تولیدی وجود ندارد.

وی گفت: برای آموزش این دوره اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال صرف گردیده است.

 قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در ادامه گفت: توانمندسازی خانواده‌ها از طریق مهارت آموزی سبب می‌شود تا درآمد پایدار ایجاد گردد و پس از مدت کوتاهی خانواده‌ها خودکفا شوند و از حمایت کمیته امداد خارج شده و در برخی موارد تبدیل به کارآفرینان شاخص هم می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.