۹۴ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از صدور ۹۴ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی خبرداد.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد: محور تحولات در دستگاه قضایی در راستای فناوری‌های نوین است.

وی افزود: فناوری اطلاعات می‌تواند دسترسی مردم به عدالت و خدمات قضایی آسان کند ک باعث کاهش اطاله دادرسی و افزایش اتقان آرای قضایی شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تمامی کلانتری‌های کشور به صورت برخط به سیستم قضایی متصل هستند.

وی افزود: در پنجره واحد الکترونیک به صورت ۲۴ ساعته و با ۲۹ خدمت به صورت برخط تمامی کار‌ها را انجام می‌دهیم.

کاظمی فرد با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک قضایی یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضایی است، اظهار کرد: ۹۴ درصد ابلاغیه‌ها امروزه به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

وی افزود: یکی از خدماتی که برای مردم فراهم کردیم، بحث لایحه است، امروزه قرارداد کاغذی وکالت را به رسمیت نمی‌شناسیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به دادرسی الکترونیکی، گفت: در دستگاه قضایی حدود ۸۰ درصد جلسات رسیدگی بین قاضی و زندانی به صورت الکترونیکی است؛ در سال گذشته ۲۰۰ هزار دادرسی بین مردم و قاضی داشتیم.

وی افزود: در صورت مراجعه به کلانتری و شکایت از فردی، در همان محل شکایت اخذ و در همان جا به صورت برخط دستور قضایی صادر می‌شود.

کاظمی فرد با بیان اینکه نظارت‌ها در دستگاه قضایی هوشمند شده است، تصریح کرد: سامانه اطلاعات موثر افراد در سراسر قوه قضاییه ایجاد شده است، اگر شخص دارای حکم جلب و متواری باشد، بلافاصله به محض ورود فرد به محل شناسایی و حکم جلب وی صادر می‌شود.

وی افزود: دفاتر خدمات قضایی یک توسعه و نوآوری بود که بتوانیم یکسری از نیاز‌های دستگاه قضایی را جهت حل و فصل و بررسی موضوع به دفاتر خدمات ارجاع دهیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد: در برخی از نقاط کشور گا‌ها هموطنان برای دریافت خدمات قضایی باید تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت طی کنند، لذا با اجرای طرح جهادی ما به سراغ آن‌ها می‌رویم و در محلشان اقدام به ارائه خدمات قضایی می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار