در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

کارشناس آلبانیایی: منافقین به ابزاری بی‌کاربرد برای غرب تبدیل شده‌اند

یک کارشناس آلبانیایی معتقد است گروهک تروریستی منافقین دیگر آن کارآیی سابق را برای غربی‌ها ندارد و در حال حاضر باری بر دوش اروپاست.

در روز‌های گذشته اخباری منتشر شد که نشان می‌داد نیرو‌های امنیتی آلبانی با ورود به محل استقرار گروهک تروریستی منافقین برخی از وسایل و مدارک نامتعارف آن‌ها را ضبط کرده و با خود برده است. طبق گفته پلیس آلبانی آن‌ها گزارش‌هایی را دریافت کرده بودند که نشان می‌داد اعضای این گروهک تروریستی در حال انجام برخی فعالیت‌های غیرمعمول در مقر خود هستند از این رو وارد کمپ شده که در جریان این ورود و درگیری میان نیرو‌های پلیس و اعضای این گروهک یک نفر کشته و تعدادی از آن‌ها زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان در مصاحبه با جورج تنسی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی از آلبانی به شرح جزئیات این ماجرا از زبان فردی که سال‌ها این گروهک و فعالیت‌های آن را از نزدیک می‌شناسد پرداخته که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

- دلیل ورود نیرو‌های پلیس آلبانی به داخل کمپ منافقین چیست؟

جورج تنسی: در واقع پلیس آلبانی وارد کمپ نشد. پلیس آلبانی به گروهک تروریستی منافقین حمله نکرد. عملاً پلیس آلبانی در حال اجرای حکم دادگاه بود، یعنی حکم بازرسی و توقیف. اعضای گروهک تروریستی منافقین به دستور فرماندهان عالی خود به افسران پلیس حمله کردند تا از توقیف رایانه ها، تبلت ها، سرورها، لپ تاپ‌ها و ... جلوگیری کنند. در ژوئیه ۲۰۲۲ هم، افسران پلیس، اماکن سازمان غیردولتی ایرانی-آلبانیایی آسیلا و همچنین آپارتمان‌های تعدادی از ایرانیان ساکن این کشور را بازرسی کردند. آن‌ها رایانه ها، لپ تاپ ها، تلفن‌های هوشمند و ... و همچنین مقادیر اندکی پول (لک آلبانی و یورو) را ضبط کردند. هر یک از اعضای آسیلا به طور مسالمت آمیز، با کمال میل و مجدانه با ماموران پلیس در این بازرسی‌ها همکاری کردند. مشکل این است که گروهک تروریستی منافقین قانون آلبانی را امری اختیاری می‌داند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند از قانون کشور اطاعت نکنند. آن‌ها نافرمانی را انتخاب می‌کنند، زیرا آن‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند.

بسیاری از سیاستمداران غربی گروهک تروریستی منافقین را دارایی، ابزار و سلاحی گرانبها علیه ایران می‌دانستند. متأسفانه برای آن‌ها این گروهک تروریستی و فرقه رجوی ثابت کرد که بیشتر یک بار به دوش غرب است تا یک دارایی. برای همین است که حالا مانند یک سرمایه گذار دقیق، کشور‌های اروپایی، از جمله آلبانی، در تلاش هستند تا از شر باری به نام فرقه رجوی خلاص شوند. مشکل واقعی این است که کشور‌های اروپایی می‌توانند گروهک تروریستی منافقین را به شرط مفید بودن (پراگماتیسم) تحمل کنند ولی این گروهک حتی این کار هم نتوانست برای غرب انجام دهد و خود را بی فایده نشان داد، زیرا تغییر ساختار سیاسی و حکومتی در تهران در گوشه و کنار به یک رویا تبدیل شد. غرب با این گروهک تروریستی همانند ابزاری نگاه می‌کند که تا زمانی که مفید است می‌تواند در کنار غرب باشد در غیر این صورت به زباله دان تاریخ ختم خواهد شد.

- دلیل اصلی اینکه گروهک منافقین دیگر نمی‌توانند در کشور‌های اروپایی احساس آرامش داشته باشد چیست؟

جورج تنسی: گروهک منافقین در حال حاضر به دو دلیل اصلی در اروپا دیگر احساس امنیت نمی‌کند؛ یکی اینکه این گروهک در طول این سال‌ها نشان داده که نمی‌تواند به عنوان سلاحی علیه ایران برای غربی‌ها کارآیی داشته باشد و آن بازدهی که غربی‌ها از این گروه تروریستی انتظار داشتند در طول این سال‌ها به دست نیامده است. برای همین است که غرب به این نتیجه رسیده که دیگر برای سلاحی بی بازده بیش از این هزینه نکند. دلیل دوم هم این است که گروهک تروریستی منافقین به عنوان یک به اصطلاح سازمان و تشکیلات تا به حال دردسر‌های زیادی برای اروپایی‌ها داشتند آن‌ها در طول این سال‌ها به انواع کار‌های خلاف و جنایات در کشور‌های اروپایی دست زده اند؛ در جرم و جنایت‌های زیادی حضور داشته اند، در قاچاق مواد مخدر به اروپا نقش داشته اند در جعل اسناد، گذرنامه ها، قاچاق انسان در اروپا نقش داشته اند بنابراین بدیهی است که این گروهک پر از جنایتکاران و اراذل و اوباش نباید از حضور نیرو‌های پلیس در محل استقرار خود احساس امنیت کند و از طرفی هم دیگر حنای این جمعیت برای اروپایی‌ها رنگ باخته است.

- آیا غرب از حمایت چند دهه خود از این گروهک احساس پشیمانی می‌کند؟

جورج تنسی: نمی‌دانم می‌شود نامش را احساس پشیمانی گذاشت یا خیر، ولی می‌دانم که دیگر از سرمایه گذاری کردن بر روی این گروهک تروریستی پشیمان شده اند و دیگر امیدی به بازدهی و نتیجه گرفتن از طریق این گروهک ندارند. اروپایی‌ها امروز دیگر تمایلی به حمایت‌های مالی هنگفت به مانند گذشته از اعضای این گروه حتی از رئیس‌های آن ندارند و آن‌ها به ابزاری بی مصرف برای غرب تبدیل شده اند.

- رابطه میان غرب و گروهک تروریستی منافقین تا به کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟

جورج تنسی: تنها چیزی که از آن اطمینان دارم این است که گروهک راهی برای بازگشت برای خود باقی نگذاشته است. بسیار بعید است با اصلاحاتی بتواند جایگاه قبلی را در غرب برای خود بازیابی کند. این گروهک حتی دیگر توان لازم را برای تبدیل شدن دوباره به عروسک خیمه شب بازی غرب ندارد. اعضای آن یا از بیماری‌های جسمی رنج می‌برند یا از اختلالات روانی. ولی آنچه در طول این دهه‌ها برای همه ثابت شده این است که گروهک تروریستی منافقین هیچ ایدئولوژی جز دست و پا زدن برای بقا ندارد، آن هم به هر قیمتی. آن‌ها در طول این سال‌ها ابزار‌های کثیف زیادی در اختیار داشتند تا از آن برای این بقا استفاده کنند. آن‌ها قبلاً برای اینکه نوکر و در خدمت صدام باشند کرد‌ها را قتل عام می‌کردند حالا برای رسیدن به برخی اهداف شوم خود آن‌ها را برادر خود می‌نامند! قبلاً از پلیس آلبانی به خاطر تامین امنیتشان تشکر می‌کردند، ولی امروز آن‌ها را فاشیست‌هایی می‌دانند که به آن‌ها حمله ور شده اند. این گروهک همان‌هایی بودند و هستند که به خاطر پول و وعده‌های پوچ به کشور خودشان حمله ور شدند و هموطنان خود را کشتند. آن‌ها از این که در خدمت صدام باشند و به عنوان نوکر و فرمانبردار با او همکاری کنند احساس رضایت می‌کردند. آن‌ها در واقع راهزن‌هایی هستند که غارت کشورشان را جایگزین انقلاب و ایدئولوژی‌های آن کردند.

جورج تنسی، محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه در آلبانی است که سال‌ها تحقیقات گسترده‌ای را در مورد گروهک منافقین انجام داده و بار‌ها توسط اعضای این گروهک تهدید به مرگ شده است. وی بار‌ها تحلیل‌های زیادی را در مورد نوع فعالیت و ماهیت گروهک منافقین نوشته و در رسانه‌های جهان منتشر کرده است. وی از جمله افرادی است که سخنرانی‌های زیادی را با موضوع ماموریت منافقین و اهداف آن‌ها در نشست‌ها و همایش‌های مختلف انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
با خواندن تاریخ ملل ، متوجه می شویم که آدم نماهای غربی ، موجوداتی با ذات اهریمنی و خیانت پیشه هستند. جایی نیست که رفته باشند و آبادانی بر قرار مانده باشد و خیانت و جنایت رواج نیافته باشد. در 200 سال معاصر ، چهره بزک کردند تا با متمدن نمایی خود ، ذهن های آگاه مردم و متفکرین را هم بفریبند.
ابداع فرقه های ضاله نوظهور (بهایی ، وهابی و عرفان نما) ، تاسیس گروهک های تروریستی (منافقین ، داعش ، النصره ، طالبان و...) انتصاب دیکتاتورهای دست نشانده (پینوشه ، صدام ، قذافی ، مبارک و...) تنها بخشی از ستم پیشه گی آنان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
يعني چی غرب دیگه منافقين رو قبول ندارد چون‌ کارآیی ندارد، در حالی که اگر غرب گروهکی جدید با رؤسای قدرتمند داشتند صد درصد علیه ايران از آن گروهک دوباره‌ همه جوره حمایت می کردند تا به ايران ضربه بزنند پس هيچ وقت غرب دست از سر ايران برنمی‌دارد و الان چون‌ قدرتي ندارند و همه راهها را رفته‌ اند و به در بسته‌ خورده اند و با اقتدار ايران مواجه شده‌اند ناچار شده‌اند تغییر موضع بدهند. دم ايران گرم که‌ همه جوره پوزه غرب و آمریکا رو به خاک مالیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پس وقتی بهشون نیاز دارند حمایت می کنند و وقتی نیاز ندارند دست از حمایت بر می دارند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سرکوب منافقین بک دستاورد بزرگ است و باید در موردش بیشتر گفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سرکوب منافقین بک دستاورد بزرگ است و باید در موردش بیشتر گفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به زودی این گروهک خطری بشه واسه خود آلبانی و خودشون نابود کنند این گروهک رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نه تنها اروپا که هیچ جای جهان براشون امن نیست چون هر چیزی تاریخ مصرفی داره این یک قانون در جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروهی که که تو کل کشور ده نفر طرفدار و حامی نداره توجهی نکنید اینها یه مشت پیر و پاتال زوار دررفته اند که کلی خیانت به این مردم کردند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مکان بعدی برای پناه منافقین #چاه های فاضلاب است! به پیش!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ول گذاشتن این گروهک مضر است. باید همگی به همراه سرکرده آن یعنی رجوی مریم به ایران استرداد بشنوند.
Iran (Islamic Republic of)
Bfy
۱۹:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اومدن اونها ب ایران خودش ضرر بزرگی
یا باید زندانی باشن و بخورن و بخوابن ازجیب ملت، یا اگه اعدامشون کنن باز همون کشورای غربی به بهانه حمایت از حقوق بشر کشور رو تحت فشار قرار میدن، پس بهتره همون جا باشن ک بمیرن یا خود غربیا بکشنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
الان غربی ها فهمیدن که باید حقوق بازنشستگی این پیر پتالها بدن و هیچ دستاوردی هم براشون نداشته
تصمیم گرفتند تا این فرقه شیطانی را نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تحلیل تقریبا دقیقی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
من تازه فرق بین البانی و المان رو فهمیدم.تا الان فکر میکردم یه کشورن اینا.بجااینا درباره قیمت موادغذایی بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به جای اینا راجع به حمله پلیس آلبانی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به نظر من دولت ایران باید لیست جنایت کاران این گروهک وفرقه رو به دولت آلبانی بده وآلبانی هم طبق اون لیست جنايتکاران تحویل ایران بده وبقیه شون هم یه یه ناکجا آبادی تبعید کنن تا بمیرن سزای وطن فروشی وخدمت به صدام بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه اندکی پیر و پاتل سایبری که دیر یا زود در زباله دان تاریخ دفن میشوند چه ارزشی برای کشور بزرگ و پهناور و توانمند ایران عزیز دارند این غربگدایان مزدور و تجزیه طلب و تروریست بارها و بارها دشمنیشان را با دولت و ملت ایران عزیز نشان دادند و حتی رگ ایرانی و وطن پرستی هم جز ترور و قتل و کشتار در وجود پلیدشان نبود و‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یه زمانی "آلبانی نشین" از دهنتون نمیفتاد، الان براشون خبر میرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
الانم میگیم
انقدر میگیم تا برن اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
د لامصب این کلمه میرید چیه؟ از لحاظ دستر زبان فارسی مفهوم اصلی از همین میرید قرار بود تعیین بشه. الآن ما چه تصمیمی اتخاذ نماییم؟ دست خواننده تو پوس گردو و تو میخندی به ریش همه مردم. این چه وضع نوشتنه؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۴:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
مشخص است کدوم طرفی هستی آلبانی نشین.....چون انسان ها از لب تکان مشخص میشود کی هست و چه هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
برای خودتان نگه دار کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این دیگه ثابت شده هست پنجاه سال میشه ثابت شده برای همه انسانهای عاقل،،، غرب فقط، نوکر میخواد درخدمتش باشه هرچی گفت، بگه چشم..!!! تاوقتی که سودداره بعدش مثل دستمال کاغذی میندازه سطل زباله!! از شاهان پهلوی ونوکراش،، ازصدام، مبارک نامبارک، و..... واپوزیسیون کشورهایی که نوکرغرب نیستند.،،، اینا رو دراختیارمیگیره. تبلیغ میکنه اولش پول هم میده تاوقتی که احساس کنه به دردنمیخوره یا پاش بیشتردرازکرده، اخر وعاقبت همه نوکران غرب وحشی نابودی، بدنامی وبدبختی خواهدبود.
هزاران نفر ازاین انسانها الان درغرب هستند وهرروز دارن دادمیزنن پشیمانیم ولی فایده نداره.
باهمه این عاقبتها ودادوبیدادها،،، متاسفانه هنوزهم یه عده دردام این وحشیها میفتند وافتخارمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اروپا تازه متوجه شده که منافقین به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند! کسانیکه به خاک وطن وناموس وکشور خود خیانت کردند پس هیچ وقت به یک کشور دیگر رحم نمی‌کنند پس اروپا باید و مستحق این جنایت گروهک منافقین می‌باشد وتازه شروع ماجرای آشوب منافقین وبزودی طالبان و داعش در خاک کشور‌های اروپایی میباشد وتنها راه وچاره آنها این میباشد که تک تک این وطن فروشان خائن را تحویل جمهوری اسلامی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از نقطه نظر زیست شتاختی این فرقه رجویه موجودات کمپ زی هستند. البته کمپ زیستی ویژگیهایی دارد که این فرقه فاقد آن ویژگی ها شده اند. بنابراین رجویه زیست بومشان را از دست داده اند و محکوم به فنا شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قیمت خودرو را دریابید
-
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عوضی اومدی داداش این بخش در مورد منافقینه درمورد خودرو نیست داخل بحث حذف بزن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۴۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اونی که میگه اشتباهی اومدی یقنن خودش فرغون هم نداره دلخوش به این چزندیات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سوختیا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خوب همه شون رو این قاتلها رو تحویل ایران بده همه گله ای باید اعدام بشن در بین مردم کشور البانی ودیگر اروپاییها باید جواب خیانت با ایران رو اینطور بگیرن که دیگه به خودشون جرات ندن خیانتکاران وقاتلان ملت ایران رو در کشورشونبپذیرن اینان همون الاغهای باغ وحش اروپا هستن والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
با این همه حمایت و پشتیبانی خیلی بی عرضگی از خودشون دراوردن، عرضه منافق بودن هم ندارن چه برسه به کشور داری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به نظر می آید که غرب به این نتیجه قطعی رسیده که این فرقه جنایتکار جز خسارت و آبرو ریزی هیچ سودی برای آنها ندارد و چند پیر و پاتال باقیمانده از این فرقه خیلی خیلی ضعیف تر از آنند که بتوانند در مقابل ملت بزرگ و بصیر و مقاوم ایران عزیز خودی نشان دهند ولذا این فرقه روزهای تاریکی در پیش دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چه عجب بابا اروپایی ها بعد سالها فهمیدند این منافقین چقدر بی صفت و تروریستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سلام،خدا لعنت کنه همه منافقین رو هم طرفداران شون رو ،و خدا لعنت کنه این کارشناس البانی جورج تنسی که توقعات بیشتری داشته اند برای خیانت و جنایت ...علیه ایران ...،خدا لعنت کنه صدام رو ودولت هایی خائن و پست اروپا و آمریکا و انگلیس هم ،کلی گروهک های تروریستی تشکیل دادن به نام های مختلف علیه مردم مظلوم کشورها ودولت های مظلوم با سیاست های شیطانی وپست شون و آخرینش هم داعشی و...ما از حرفهای جورج تنسی خیلی چیزها متوجه شدیم وهدف و منظور دشمنان رو بیشتر فهمیدم،الحمدوالله دشمنان ایران اسلامی از حسادت و نقشه های بر باد رفته شون ... در حال نابودی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پناه دادن به شیطان دور از خرد و عقلانیت بود که آلبانی مرتکب شد و گرچه دریافت مالی داشت اما هزینه مالی و غیر مالی هم براش پرداخت کرد!!!
گنداب و فاضلاب هر جا روان بشه همونجا رو هم به تباهی و فساد میکشونه!! حالا دیگه میل با ارباب های اروپایی و آمریکایی شونه که اینها دیگه کجا برن و آلوده کنند!!!گرچه آلودگی با آلودگی عیاقه و جاذب همدیگه اند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این کارشناسه خودش شبیه منافقانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این کارشناسا رو از کجا یدا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
البانیایی ها زیر سلطه امریکاییها هستند بدون خواستشان هیچ اقدامی نمیکنند این کارشناس میخواهد البانی را یک کشور مستقل جلوه دهد
آخرین اخبار