فرو رفتن کامیون در حفره نشست زمین

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری زنجان گفت:نشست زمین موجب فرو رفتن کامیون در زمین، ترکیدگی لوله و پر شدن آب در خانه مجاور شد.

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر وقوع نشست کوچه در خیابان دلجویی سه اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن نیرو‌های امداد و نجات مشخص شد، حادثه پس از گودبرداری یک کوچه و در پی نشست زمین رخ داده و همین موضوع موجب تخلیه نخاله‌ها در زمین و ترکیدگی لوله می‌شوذ.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه همین حادثه موجب نشت آب و پر شدن آن در خانه مجاور شده بود، اضافه کرد: در همین راستا عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن کامیون و همچنین تخلیه آب توسط نیرو‌های آتش‌نشانی انجام شد و به پایان رسید.

مرکز شهر زنجان موسوم به خیابان دلجویی به محله چوکور‌ها معروف است و با توجه به ویژگی آن در زمان بارش باران دچار بالازدگی آب می‌شود، مشکل بیرون‌زدگی آب‌های زیرسطحی چند سالی است که گریبانگیر مردم شهر زنجان خصوصاً قسمت‌های جنوبی این شهر شده است و بنای تاریخی رختشویخانه نیز در همین منطقه واقع شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با پیگیری مستمر شخص استاندار، معاون عمرانی استاندار، میراث فرهنگی، شهرداری و آب و فاضلاب این مشکل حل شده است.

سید سعید صفوی از انجام مطالعات ژئوفیزیکی در رختشویخانه زنجان پس از گذشت حدود ۱۰۰ سال از ساخت این بنا خبر داد و گفت: گزارش عمومی این مطالعات در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام مطالعات ژئوفیزیک در رختشویخانه را اقدامی تحسین برانگیز برای پی بردن به لایه‌های زیرزمینی این بنا عنوان کرد و افزود: پس از انجام این مطالعات اقدامات عملیاتی‌تر در زمینه استحکام بنا و حل مشکلات آن در حوزه بالاآمدگی آب انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۷:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
بنظرم احیاء چشمه در محله مذکور و ایجاد ظرفیت مناسب باعث رونق گرشگری و زیبایی بیشترمحل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ببخشید// صدا و سیمای زنجان دوربین عکاسی ندار ن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چه کامیون بزرگی // قبول دارید ؟؟