رئیس فراکسیون زنان در ژنو مطرح کرد

قوانین ایران به مصلحت کودک و حقوق والدین توجه ویژه‌ای دارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس در شورای حقوق بشر در نشست شورای حقوق بشر گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مصلحت کودک و حقوق والدین دارد.

فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که در رأس هیئتی از بانوان به ژنو عزیمت کرده است در نشست تعاملی با «گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دختران» ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به اهمیت خانواده به عنوان عنصر اصلی جامعه و محیط طبیعی رشد و سعادت همه اعضای آن به ویژه فرزندان، اقدامات متعددی را برای جلوگیری از آثار منفی طلاق بر کودکان انجام داده است.

قاسم‌پور با اشاره به حمایت از کودکان در قوانین ایران گفت: در قانون مدنی، مادر تا پیش از ۷ سالگی حضانت کودک را بر عهده دارد و همچنین قانون حق ملاقات هر دو والد با فرزند را تضمین می‌کند و مصلحت کودک نیز در قوانین به صورت جدی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مددکاران اجتماعی و قضات برای تأمین حقوق والدین و کودک نقش مؤثری دارند و سازمان‌های غیردولتی فعال در این زمینه می‌توانند در تمام مراحل دادرسی شرکت و دادگاه را در اتخاذ تصمیم درست یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
والدین ؟؟؟؟ فقط از زن و مادر صحبت کرده ... یعنی ایدئولوژی فمنیست این طور که داره توی ایران موج می زنه توی خود فرانسه نمی زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
واقعا همینطور است در ایران اسلامی به زن زیاد بها داده شده است و چون قانون به نفع زنان است زن سالاری حرف اول را در خانواده های ایران می زند مردان مطیع زنانشان هستند
آخرین اخبار